۵ دی ۱۴۰۲، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85333150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازاریابی، حلقه مفقوده توسعه صنایع دستی گناباد است

گناباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: بازاریابی و بهره گیری از روشهای نوین فروش تولیدات از نیازهای مهم و حلقه مفقوده توسعه کمی و کیفی صنایع دستی این شهرستان است.

حمید رضا محمودی قوژدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صنایع دستی تولیدی شهرستان گناباد با وجود ظرفیتهای بسیار به دلیل نداشتن بسته بندی با قیمت‌های بسیار نازل در بازار به فروش می‌رسد در صورتی که با رفع این معضل و توجه خاص به بازاریابی صرفه اقتصادی برای فعالان صنایع دستی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ۱۵۷ مددجوی زندان گناباد از ابتدای امسال تاکنون در قالب دوره های پیشرفته، آموزشهای حرفه ای صنایع دستی را در رشته های مختلف فرا گرفتند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: این مددجویان زندان طی ۱۰ دوره در رشته‌های زیورآلات سنتی، معرق چرم، شال‌بافی، نقاشی روی سفال و گوهرتراشی آموزش دیدند.

محمودی افزود: آموزش رشته های صنایع دستی علاوه بر ایجاد انگیزه لازم برای اصلاح مددجویان زندان و بستر سازی رشد و تحول فردی آنها موجب افزایش کمی و کیفی رشته های صنایع دستی گناباد می شود.

وی اضافه کرد: این افراد بعد آزادی از زندان با تلاش و پشتکار می توانند در رشته های صنایع دستی به خودکفایی برسند و ضمن درآمدزایی ایجاد اشتغال کنند.

حدود ۲۰۰ هنرمند گنابادی در ۱۵ کارگاه و ۳۰ فروشگاه، صنایع دستی را تولید و یا در معرض دید عموم قرار می‌دهند، از مهمترین رشته‌های صنایع دستی این شهرستان می‌توان به سفالگری، پارچه بافی، گلیم بافی و نمد مالی، معرق و منبت کاری، سبد بافی، چاقوسازی و آهنگری اشاره کرد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha