تاکید سرپرست دادستانی استان مرکزی بر کاهش مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها

اراک - ایرنا - سرپرست دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: حذف مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند خواسته به حق مردم است و دستگاه عدلیه استان نیز تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گرفته است.

به گزارش ایرنا،مجید قنبری شامگاه دوشنبه در نشست بررسی ابعاد حقوقی موضوع مازوت سوزی در شهر اراک با حضور جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهر اراک در مسجد ساعت با بیان اینکه مصوبه شورای عالی امنیت ملی فرا قانونی است افزود:در این مصوبه علاوه بر اینکه اعلام شده اجازه پلمپ داده نشده، مکان هایی که مازوت می سوزانند از شمول هوای پاک مستثنی هستند.

وی تصریح کرد: تاکید سیستم قضایی، بر جلوگیری یا کاهش مصرف مازوت در نیروگاه حرارتی شازند است و این امر به یک مطالبه در استان تبدیل شده ولی دست سیستم قضا با وجود اجرای مصوبه درششم آذر ماه جاری بسته شد.
سرپرست دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با اذعان این موضوع که تاکنون گزارشی از آلودگی هوا توسط همشهریان اراکی به دفتر دادستانی اعلام نشده اظهار کرد:تصویب این مصوبه از سوی شورای عالی امنیت ملی نشان از این دارد که موارد آلودگی از سوی مراجع درست و حسابی به تهران اعلام نشده است .
وی اشاره کرد:اولویت سوخت مازوت در شهرهای شمالی،استفاده از سوخت مازوت در خارج از شهرها و عدم استفاده از سوخت مازوت در مراکز پرجمعیت سه مصادیق از مصوبه شورای امنیت ملی را شامل می شوند.
قنبری با بیان اینکه جمعیت زیادی اطراف نیروگاه شازند ساکن هستند ادامه داد:یکی از مصادیق سه گانه شورای امنیت ملی بر این موضوع تاکید دارد که سوخت مازوت در نزدیکی مناطق پرجمعیت استفاده نشود و این بر خلاف این مصوبه است.

در پایان این نشست حاضران دست نوشته ای با مضمون حذف مازوت سوزی خطاب به رئیس کل دادگستری استان مرکزی امضاء کردند.

در این دست نوشته خطاب به حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی به برخورداری از محیط سالم و هوای پاک به عنوان یکی از ابتدایی ترین و اساسی ترین حقوق اولیه هر انسان و ضرورت مجازات تخریب گران محیط زیست تاکید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha