آغاز سرشماری زمستانه وحوش در همدان

همدان- ایرنا- معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: سرشماری زمستانه وحوش از امروز سه شنبه در مناطق تحت مدیریت این سازمان و در گام نخست از منطقه حفاظت شده لشگرد در ملایر آغاز شد.

مهدی صفی خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرشماری وحوش در منطقه حفاظت شده لشگردر با توجه به وجود ۲ مسیر متفاوت در طی ۲ روز انجام می شود اما در مابقی مناطق این سرشماری در یک روز صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ تیم در این سرشماری حضور دارند افزود: شمار تیم های شمارنده گونه های حیات وحش در هر منطقه با توجه به وسعت، دره ها و مسیرهای آن پیش بینی می شود و در لشگردر ملایر گروهی به صورت خودرویی و گروهی در قالب تیم پیاده دوربین کشی کردند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان یادآوری کرد: قرار بود سرشماری زمستانه از منطقه حفاظت شده نشر در شهرستان همدان آغاز شود که به علت شرایط جوی و باد شدید، از لشگردر ملایر آغاز شد.

صفی خانی ادامه داد: سرشماری زمستانه به منظور برآورد دقیق جمعیت حیات وحش، پویایی مناطق تحت مدیریت، اطلاع از زاد و ولد گونه‌های شاخص و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال‌های قبل صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه سرشماری زمستانه حیات وحش در ۶ منطقه حفاظت شده انجام می شود گفت: پس از به دست آمدن آمار دقیقی از جمعیت حیات وحش، برنامه ریزی به منظور مدیریت آنها صورت می گیرد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: سرشماری زمستانه حیات وحش در ۶ منطقه حفاظت شده به وسعت ۶۲ هزار هکتار در حال انجام است.

صفی خانی گفت: جمعیت حیات وحش همواره در حال نوسان بوده است اما با توجه به تلاش پرسنل و محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست و بهبودی شرایط مناطق ، جمعیت آنها رو به افزایش است.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع و ۳۰۷ گونه جانوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha