۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85222373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان کاهشی می شود

۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبر: 85222373
دمای هوای کردستان کاهشی می شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی، دمای هوای استان در روزهای جمعه و شنبه روند کاهشی به خود می گیرد.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی از لحاظ دمایی نیز از امروز میانگین دمای شبانه روند کاهشی خواهد داشت و بیشترین کاهش دما، برای صبح روز جمعه و طی روز شنبه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طی پنج روز آینده آسمان استان صاف و در ساعات بعد ازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می شود، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید است که خیزش گرد و خاک محلی را در پی خواهد داشت.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: همچنین به سبب غالب بودن جریانات غربی بر روی کشور عراق نفوذ غبار مهاجر نیز دور از انتظار نیست که سبب کاهش کیفیت هوا خصوصا در نیمه غربی و جنوبی استان می شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha