ضرورت اصلاح تعرفه‌های پزشک/بیمه‌ها مطالبات را به‌موقع پرداخت کنند

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت اصلاح تعرفه‌های پزشکی، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات بیمارستان‌ها را به موقع پرداخت کنند تا خدمت‌رسانی به مردم دچار اختلال نشود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، سعید کریمی روز دوشنبه در همایش «خدمت ماندگار» که در هتل قلب برگزار شد، افزود: ۱۰ درصد منابع مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که برای خدمات دارویی و درمانی بیماران خاص هزینه می‌شود و اگر سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات خود را به‌موقع به مراکز درمانی و داروخانه‌ها پرداخت کنند، مشکلی در هزینه‌ها نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت اگر بودجه نداشته باشد، چگونه می‌خواهد خدمت‌رسانی کند، امیدوارم بیمه‌ها هم دست از بدحسابی بردارند تا بیمارستان‌ها دچار مشکل نشوند.

کریمی اظهار داشت: اکنون تعرفه‌های پزشکی به پاشنه آشیل تبدیل شده است که اگر اصلاح نشود، دچار معضل می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در ۲ سال اخیر به مراکز درمانی اضافه شده است، گفت: کل تخت‌های کشور از قبل و بعد از انقلاب ۱۶۰ هزار تخت است و در ۲ سال اخیر، ۱۰ درصد به کل تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است؛ در حالی که ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی هزینه بالایی دارد و اگر هیات امنای صرفه‌جویی ارزی نبود، بعید بود بتوانیم به این چابکی خدمت‌رسانی کنیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هیات امنای ارزی ۲ هزار تخت آی سی یو و ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی به مجموعه درمان کشور اضافه کرده است و خیران سلامت با خیال راحت می‌توانند با این هیات همکاری داشته و در این زمینه کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha