دولت بستر کاربردی کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی را در کرمانشاه فراهم می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از زیباترین جلوه‌های توانمندی فرزندان استان برای همه ما مجموعه نمایشگاه‌هایی است که کارهای پژوهشی آنها را به نمایش می‌گذارند، گفت: دولت بسترهای لازم را برای کاربردی کردن فعالیت های علمی و پژوهشی در استان کرمانشاه فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه در بوستان شاهد در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نمایشگاه پژوهشی، فناوری و فن‌بازار جلوه خوبی از توانمندی پژوهشگران و مبتکران استان را عرضه کرده است، افزود: مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که این فعالیت‌ها در حد نمایشگاه باقی نماند.

وی اضافه کرد: طی هفته‌های آینده با دسته‌بندی مشخص گروه‌های تخصصی حاضر در نمایشگاه با سازمان‌های اداری و اجرایی متناظر را با هم دعوت خواهیم کرد تا ارتباط خوبی با فضای اجرایی استان شکل بگیرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تلاش ما این خواهد بود که این توانمندی‌ها در حد واقعی میدانی بکار گرفته شود و هم به لحاظ کیفیت و قیمت مزیت‌های بسیار خوبی می‌تواند برای فعالیت استان وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: از دغدغه‌های دیگر این است که گردش توانمندی‌ها در فضای بومی استان تقویت شود. پیش از هر چیز هدف ما این است که فعالان استانی این توانمندی‌ها را بشناسند و از این توانایی‌ها استفاده کنند.

صحرایی با اشاره به اینکه دکتر «کاظمی آشتیانی» الگو و ظرفیتی است که در کشور نمونه‌های خوبی از آنها داریم، گفت: باتوجه به دستاوردهایی که در نمایشگاه‌های استان دیده شده این وضعیت بسیار مایه امیدواری است و وظیفه ما استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

دولت بستر کاربردی کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی را در کرمانشاه فراهم می‌کند

وی اظهار کرد: اگر این عرصه‌ها به طور واقعی برای این افراد فراهم شود خیلی از این توانمندی‌ها شکوفایی بیشتری پیدا خواهند کرد و می‌توانند گره‌گشایی‌های خوبی برای استان و کشور داشته باشند.

صحرایی با بیان اینکه بهترین گرامیداشت ما از عزیزانی مثل دکتر کاظمی آشتیانی شناسایی و استفاده مفید از توانمندی‌ها آنها است، افزود: گرامیداشت اگر به صرف نام باقی بماند حتما یک گرامیداشت ناکافی است.

وی همچنین گفت: این نمایشگاه‌ها برای متولیان و مجریان یک اتمام حجت‌هایی باخودش دارد که آنچه که این افراد توانستند پای کار آورده‌اند و کار باید از طریق حمایت‌ها ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان از چهارم تا هفتم دی ماه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر در محل نمایشگاه‌های بین المللی کرمانشاه واقع در بوستان شاهد آماده بازدید علاقه‌مندان است.

پارک علم و فناوری کرمانشاه متولی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان است و بیش از ۳۰۰ محصول فناورانه و نوآورانه در ۲۵ غرفه آن عرضه شده است.

هم‌اکنون ۵۰۰ واحد فناور در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۹۰ شرکت توانسته‌اند به مرحله دانش بنیان دست پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha