بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان غربی زیر کشت قراردادی رفت

ارومیه- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در سطح ۲۰ هزار و ۱۹۳ هکتار از اراضی استان برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی با کشاورزان عقد قرارداد شده است.

به گزارش ایرنا علی دیانتی روز سه شنبه در جلسه طرح کشاورزی قراردادی و جهش تولید در دیم‌زارهای آذربایجان غربی افزود: در سال زراعی جاری بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، گندم،جو، کلزا، گلرنگ و کاملینا محصولاتی هستند که در این طرح مشمول قرارداد هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس الگوی ابلاغی، برنامه کشت قراردادی به تفکیک شامل ۳۹۳ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم آبی و دیم، ۸۵ هزار و ۵۰۰هکتار جو آبی و دیم، پنج هزار هکتار کلزا، هزار هکتار گلرنگ و ۲ هزار هکتار کاملینا قابلیت عقد قرارداد دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار و ۱۹۳ هکتار از اراضی مشمول طرح شده و حدود چهار هزار و ۳۱۱ قرارداد با کشاورزان ثبت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: کشاورزانی که تاکنون موفق به عقد قرارداد کشت قراردادی نشده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس www.gtc.ir اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و در سامانه ثبت ‌نام کنند تا از مزایای آن برخوردار شوند.

وی گفت: همچنین کشاورزان در صورت لزوم می‌توانند به منظور کسب اطلاعات لازم به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و نیاز است کارشناسان مستقر در پهنه ها نیز نسبت به اطلاع رسانی و راهنمایی کشاورزان در سطح مزارع حضور فعال داشته باشند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است و سالانه ۶.۵ میلیون تن انواع محصولات در این اراضی کشت و تولید و روانه بازار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha