الحاق یک هزار و ۹۷۵ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یک هزار و ۹۷۵ هکتار زمین واقع در مناطق روستایی و حاشیه شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان الحاق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "بهزاد شاکرمی" روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری با شبکه افلاک افزود: ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ شهروند لرستانی در چهار بخش حمایتی، خودمالک، روستایی و بافت‌های فرسوده برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که معادل سه درصد از چهار میلیون واحد مسکن ملی کشور بود.

وی ادامه داد: از این مجموع، ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد مربوط به بخش حمایتی، ۲۲ هزار و ۷۳ واحد خودمالک، ۲۸ هزار واحد روستایی و ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد مربوط به بافت‌های فرسوده است که ساخت واحدهای حمایتی به سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: تاکنون با توجه به توپوگرافی خاص و شرایط جغرافیایی استان ۲ هزار و ۳۷۵ هکتار زمین را تامین شده است.

شاکرمی اظهار داشت: در این راستا در محدوده شهرها یک هزار و ۷۲۴ هکتار زمین، الحاق شده که جوابگوی ساخت ۴۳ هزار واحد است و ۲۵۱ هکتار نیز در محدوده روستایی الحاق شد که چهار هزار واحد در این سطح احداث می شود.

شناسایی ۲۰۵۱ هکتار بافت فرسوده

وی همچنین به بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که ۳۵۱ هکتار آن بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: تخفیف هزینه صدور پروانه ساخت، تخفیف خدمات مهندسی، تراکم ساخت و بخشودگی پارکینگ بخشی از مشوق‌های ساخت و ساز برای توانمندسازی، بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده می باشد.

شاکرمی با بیان اینکه بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده هستند اضافه کرد: از متقاضیان درخواست می شود نسبت به معرفی بانک‌هایی که در این زمینه همکاری نمی‌کنند، اقدام کنند.

وی افزود: شهرداری‌های استان نیز می‌توانند هرگونه مشوق پیشنهادی را به راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه کمیسیون ماده پنج و دبیر ستاد بازآفرینی شهری ارائه کنند تا پس از تصویب نهایی، برای شهر مورد نظر اجرایی شود.

طرح جوانی جمعیت و چالش کمبود زمین

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین با اشاره به ثبت نام ۱۳ هزار و ۱۷۶ متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت استان گفت: زمین مورد نیاز برای این تعداد ۷۰۰ هکتار است.

شاکرمی ادامه داد: با توجه به کمبود زمین در استان تاکنون ۲۷۳ قطعه در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است که ۱۷۳ قطعه مربوط به بروجرد، ۲۶ قطعه پلدختر و ۶۴ قطعه مربوط به الیگودرز است و تلاش می شود تا پایان سال جاری نیز قطعات قابل توجهی را به متقاضیان واگذار کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha