بهره‌برداری از ۸۹ پروژه عمرانی ایلام تا پایان سال مالی ۱۴۰۲

ایلام - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: ۸۹ پروژه عمرانی احداثی و توسعه‌ای این استان تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

امین دوست‌محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به رویکرد جدید سازمان و به منظور تحقق عدالت در نظام برنامه ریزی در راستای سیاست های دولت سیزدهم با بررسی کارشناسان مدیریت نظام فنی و اجرایی، تکمیل ۸۹ پروژه نیمه تمام عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از تاریخ شروع به کار برخی از این پروژه های عمرانی حداقل ۱۲ سال می گذرد که با همت دولت سیزدهم و تزریق اعتبار و تسهیلات به این طرح ها برای سال مالی ۱۴۰۲ به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

دوست محمدی ادامه داد: به منظور ساماندهی این قبیل پروژه ها و تسریع در اتمام آنها که به علت نبود اعتبار و برنامه ریزی دقیق، هزینه های مضاعفی بر اعتبارات استان تحمیل کردند و باعث رکود بخش قابل توجهی از سرمایه های استان شده اند تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها ۷۵ درصد است، بیان کرد: با تخصیص هدفمند و بهینه کردن اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال جاری با هدف افزایش رضایتمندی مردم، تقویت پاسخگویی دولت و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید بزودی بهره برداری از این پروژه ها در حوزه های مختلف عملیاتی می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام همچنین از راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری استان در بستر ژئو پرتال SDI استان به آدرس http://sdi.ilammporg.ir/sarmayegozari خبر داد.

وی با اشاره به سیاست ها و رویکردهای دولت سیزدهم در حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی اظهار کرد: این اطلس نقش مهمی در جذب و توسعه سرمایه گذاری استان خواهد داشت.

دوست محمدی با بیان اینکه از تعداد ۶۸ لایه مصوب پنجره واحد سرمایه گذاری دستگاه های اجرایی تاکنون تعداد ۳۶ لایه بارگذاری شده است، گفت: شرکت آب منطقه ای، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، ادارات کل راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت بیشترین تعداد لایه های مربوطه را در این سامانه بارگذاری کرده اند.

#پیشرفت_ایلام
#پیشرفت_ایران
#لیگ رسانه_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha