۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85335488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راویان پیشرفت کردستان این بار سراغ صنعت لاستیک سازی رفتند

سنندج- ایرنا- «راویان پیشرفت» کردستان روز چهارشنبه از کارخانه لاستیک سازی کردستان واقع در شهرک صنعتی دهگلان دیدن کردند تا مراحل فعالیت و توسعه این واحد صنعتی را روایت کنند.

به گزارش ایرنا، اردوی راویان پیشرفت برنامه‌ای سراسری است که به همت سازمان بسیج رسانه استان‌ها برگزار می‌شود؛ نخستین دوره این اردو در کردستان خرداد امسال در بازدید از پروژه آب‌رسانی شهرستان قروه انجام شد.

دومین اردو هم امروز (چهارشنبه) در بازدید از کارخانه لاستیک سازی کردستان مستقر در شهرک صنعتی دهگلان با حضور ۱۷ نفر از خبرنگاران و عکاسان خبری استان برگزار شد.

به گفته مسئول بسیج رسانه کردستان، اردوی راویان پیشرفت به منظور بیان دستاوردهای نظام در بخش‌های مختلف و معرفی آن به آحاد جامعه به اجرا درآمده است.

«حجت رشیدی» با اشاره به اینکه این اردو برنامه‌ای کشوری بوده که در همه استان‌ها به اجرا درآمده است، اضافه کرد: در صورت استقبال اهالی رسانه، آمادگی برگزاری اردوهای بیشتر و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان را داریم.

روایان پیشرفت کردستان  این بار در کارخانه بازر

سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵ میلیون یورویی برای طرح توسعه لاستیک سازی کردستان

راه اندازی شرکت لاستیک سازی کردستان از مصوبات سفر پر خبر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ به استان است و سال ۱۳۹۶ هم به طور رسمی با حضور رئیس جمهور وقت فعالیتش آغاز شد و در این سال‌ها هم با فراز و نشیب‌های بسیار در حوزه تولید و مدیریت مجموعه مواجه شد.

حال سه سال است به طور متوالی میزان تولید در این واحد صنعتی بزرگ به ظرفیت اسمی ۳۶ هزار تن در سال و تولید میانگین روزانه ۱۶ هزار حلقه در روز رسیده است.

طرح توسعه این کارخانه هم از ابتدای سال جاری آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار است در سه مرحله و تا سال ۱۴۰۴ به پایان برسد؛ در این طرح میزان تولید آن از ۳۶ هزار تن در سال به ۶۶ هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک سازی کردستان در جمع خبرنگاران استان میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه این واحد صنعتی را افزون بر ۲۵ میلیون یورو خواند و اظهار کرد: با اتمام این طرح میزان اشتغالزایی بارز استان به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر خواهد رسید یعنی در این مرحله ۶۰۰ نفر دیگر به اشتغال مستقیم آن افزوده خواهد شد.

رحمانی اضافه کرد: میزان افزایش ظرفیت تولید این واحد در فاز نخست چهار هزار تن، فاز دوم ۱۰ هزار تن و فاز سوم هم ۱۶ هزار تن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تولید روزانه لاستیک در این کارخانه در سال جاری به ۱۲۱ تن در روز رسیده است، بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

تولید تایر خودروهای لوکس در کردستان

مدیر بهره‌برداری کارخانه بارز کردستان بیان کرد: افزون بر تایر خودروهای سواری معمولی، تایر خودروهای لوکس هم در این واحد تولید می شود.

رحمانی در ارتباط با انتقال حساب بانکی این واحد تولیدی به بانک های استان هم گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد حساب های این واحد صنعتی به بانک های استان منتقل شده است مابقی هم به دلیل محدودیت های فنی بانک های استان امکان انتقال آن تاکنون وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مواد اولیه صنعت تایر در ایران داخلی و مابقی آن وارداتی است، بیان کرد: تایر اعم از سواری و باری قابلیت روکش شدن را دارند و این توانایی در کارخانه های بارز کشور وجود دارد.

مدیر بهره‌برداری کارخانه بارز کردستان با اشاره به اینکه این واحد دارای تصفیه خانه است، ادامه داد: ضایعات موجود در این واحد هم در دوره ۶ ماهه از طریق مزایده به فروش می رسد و از کارخانه خارج می شود.

روایان پیشرفت کردستان  این بار در کارخانه بازر

قیمت گذاری دستوری مهمترین مشکل صنعت تایر کشور

رحمانی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی صنعت تایر کشور و به تبع استان را قیمت گذاری دستوری خواند و اظهار کرد: به دلیل این مشکل و اختلاف قیمت کارخانه و بازار، تایر ازکالایی مصرفی به کالایی سرمایه ای تبدل شده است.

وی با بیان اینکه مسئله مذکور منجر به ایجاد نیاز کاذب در بازار شده است، افزود: میزان تولیدات واحدهای تایرسازی جوابگوی نیاز کشور هست ولی به دلیل قیمت گذاری دستوری و بوجود آمدن نیاز کاذب در مقاطعی شاهد کمبود آن در بازار هستیم.

مدیر بهره‌برداری کارخانه در زمینه صادرات تایر هم گفت: تا سال ۱۳۹۷ صادرات تایر از واحد بارز استان به چندین کشور صادر می شد و مجوز صادرات به اتحادیه اروپا را هم دریافت کرده‌ایم.

رحمانی ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ ممنوعیت صادرات تایررادیال سواری در کشور ایجاد شد و حال که این ممنوعیت برداشته شده است ولی چون در این سه سال بازار خارجی را از دست داده ایم و باید از صفر کار را آغاز کنیم فعلا برنامه ای برای صادرات نداریم.

در ارتباط با کارخانه لاستیک سازی کردستان بیشتر بخوانید:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha