فیلم | برگزاری اردوی «راویان پیشرفت» در مراغه

مراغه- ایرنا- نخستین اردوی راویان پیشرفت مراغه با حضور فرمانده سپاه شهرستان و مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی، به مقصد یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه هوشمندسازی لوازم خانگی برگزار شد. 

مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تاکنون ۱۸ دوره از اردوهای «راویان پیشرفت» با همکاری روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شده است.

«جواد بیرام‌زاده» افزود: هدف از برگزاری این تورهای خبری، تولید اخبار امیدبخش و تقویت خودباوری، معرفی توانمندی‌های نظام به اقشار مختلف مردمی و عمل به منویات رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه امیدافزایی در میان نسل جوان و نوجوان از جمله دیگر اهداف اردوهای راویان پیشرفت است، اظهار داشت: اردوی راویان پیشرفت مراغه از سوی کانون بسیج رسانه شهید آرمان علی‌وردی این شهرستان و با مشارکت شرکت «پرسین» به عنوان یک مجموعه پیشرو در زمینه تولید لوازم خانگی هوشمند برگزار شد.

به گفته وی برگزاری این اردوها در حوزه‌های مختلف ادامه می‌یابد تا گام‌های موثری در زمینه جهاد تبیین برداشته شده و موفقیت‌های علمی، پژوهشی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی کشورمان اطلاع‌رسانی شود.

سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی سه گروه جهادی دارد

مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه سه گروه جهادی «مهر» و «یاغیش» و «شهید حیدرنیا» زیر نظر سازمان بسیج رسانه استان فعالیت دارند، این گروه‌های جهادی باید در وهله نخست به دنبال روایت اول باشند.

«بیرام‌زاده» افزود: همین گروه‌های جهادی در زلزله خوی عملکرد مناسبی داشتند و سه تور خبری و عکاسی برگزار کردند که نمایشگاهی از تصاویر فعالیت‌های گروه‌های جهادی را در تبریز طی سالگرد این واقعه برپا می‌کنند.

وی این را هم بیان کرد که ماهیت اصلی گروه‌های جهادی سازمان بسیج رسانه مطالبه‌گری است و اعضای این گروه‌ها باید با تولید محتوا به ویژه چندرسانه‌ای، گام‌های موثر در راستای روشنگری و جهاد تبیین بردارند.

به گزارش ایرنا این شرکت که در مرحله ارتقا به شرکت دانش‌بنیان قرار دارد، با طراحی و ساخت آبگرمکن هوشمند، به دنیای هوش مصنوعی وارد شده اما در افق توسعه به دنبال تولید دیگر لوازم خانگی هوشمند و در حقیقت هوشمندسازی خانه‌هاست.

این آبگرمکن وقتی به برق وصل شود، مختصات جغرافیایی محل نصب را به سرور مرکزی در محل شرکت ارسال می‌کند و از همان لحظه گارانتی محصول آغاز می‌شود.

آبگرمکن هوشمند این شرکت در ۱۵ روز ابتدای مصرف، الگوی مصرف خانواده را با هوش مصنوعی پایش می‌کند تا آب را در مواقع مورد نیاز گرم کند و مصرف برق و گاز و کارایی آن به حداقل برسد.

این آبگرمکن در صورت نشتی آب، پیامکی به خدمات پس از فروش نیز ارسال می‌کند و اگر میزان مصرف اکسیژن در محیط کاهش یابد که یکی از دلایل آن می‌تواند ناشی از نشتی گاز باشد، به صاحب کالا اطلاع می‌دهد.

همچنین این آبگرمکن هوشمند حضور افراد در شعاع ۲۴ متری اطرافش را احساس می‌کند و تعداد آنان را هم به صاحب کالا اطلاع می‌دهد.

آبگرمکن هوشمند این شرکت از راه دور امکان ارتباط گیری و گفت‌وگو با صاحب کالا و اعضای خانواده‌اش را دارد و برد هوشمند این محصول که در همین شرکت ساخته شده، قابلیت نصب روی دیگر وسایل خانگی را داراست.

برد هوشمند این آبگرمکن حتی امکان بررسی سئوالات صاحب کالا از گوگل و ارسال پاسخ به صورت صوتی را دارد و به گفته مدیران این شرکت، می‌تواند در آینده به مغز متفکر و دستیار خانه‌ها تبدیل شود.

گفته می‌شود برای طراحی این برد در بخش تحقیق و توسعه همین شرکت، ۲۱ هزار سطر برنامه‌نویسی شده است و اگر به شعاع ۲ کیلومتر نوسان برق وجود داشته باشد، می‌تواند برق را قطع کرده و از بروز حوادث جلوگیری کند.

این آبگرمکن اگر ضرورت ایجاب کند و روی درجه بالا قرار گیرد، به حالت توربو شارژ در می‌آید و دمای مورد نیاز برای استحمام را در سریع‌ترین زمان ممکن تامین می‌کند.

کارخانه جدید این شرکت نیز طی سال آینده با رویکرد مبتنی بر تولید لوازم خانگی هوشمند و جهت صادرات در شهرک صنعتی مراغه افتتاح می‌شود و در فاز نخست برای ۷۰ نیروی کار متخصص اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا اردوی راویان پیشرفت مراغه به همت کانون بسیج رسانه شهید آرمان علی‌وردی این شهرستان و با همکاری شرکت پرسین برگزار شد و حدود ۲۰ نفر از اصحاب رسانه شهرستان در این اردو حضور یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha