فیلم| مختصات سیاست خارجی ایران در برهه حساس نظم جدید جهانی

کرمان- ایرنا- دومین همایش ملی سیاست خارجه ایران امروز(چهارشنبه) درحالی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد که به گفته برگزارکنندگان این همایش هدف از برگزاری آن هم اندیشی صاحبنظران و اندیشمندان حوزه علوم سیاسی در حوزه مسائل سیاست خارجی، آن هم در این برهه حساس کنونی نظام بین الملل بوده است.

به گزارش ایرنا، دبیر علمی دومین همایش ملی سیاست خارجه ایران روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: این همایش در مورد سیاست‌های خارجه جمهوری اسلامی ایران است که یکی از مهمترین حوزه های مدیریت حوزه عمومی و سیاست محسوب می‌شود.

سید جلال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه سیاست خارجی رابطه مستقیم و همه جانبه‌ با امنیت و توان ملی دارد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در یک شرایط تاریخی قرار گرفته و ما در حال گذار از یک نظم هستیم و در شرایط حاضر تحولات خاورمیانه برای ایران دارای اهمیت است.

وی گفت: از نظر علمی برگزاری چنین همایش هایی در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های استان ها سنتی پسندیده است و در خلال آن از سایر ظرفیت‌های علمی کشور نیز می‌توان استفاده کرد.

دبیر علمی دومین همایش ملی سیاست خارجه ایران تصریح کرد: اندیشمندان مختلفی به ویژه در حوزه روابط بین الملل، امور خارجه و سیاست بین‌الملل در این همایش هم‌اندیشی خواهند داشت.

وی اظهارداشت: از محورهای این همایش هم اندیشی در مورد سیاست خارجه از منظر سیاست داخلی و نیز چگونگی تحلیلی مسائل داخلی و چگونگی ظرفیت‌های داخلی به حوزه سیاست خارجه خواهد بود.

کرمان هر سال یکبار میزبان همایش ملی سیاست خارجه ایران

دانشیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: دومین همایش ملی سیاست خارجه ایران در ششم دی ماه در تالار وحدت دانشگاه کرمان درحال برگزاری است و برگزارکنندگان، بخش علوم سیاسی دانشگاه باهنر کرمان و انجمن علوم سیاسی ایران با مشارکت یکسری از سازمان‌ها و نهادهای پژوهشی هستند.

یحیی کمالی ادامه داد: این همایش دومین دوره همایش ملی سیاست خارجه ایران است، دوره اول این همایش در سال ۱۴۰۰ برگزار شد البته قرار است هر ۲ سال یکبار متفکران، اساتید و پژوهشگران حوزه سیاست خارجی در کرمان دور هم جمع شوند و آخرین یافته‌های پژوهشی و دستاوردهای علمی خودشان را به اشتراک بگذارند.

وی ادامه داد: این همایش از اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز و فراخوان آن منتشر شد که حین دریافت مقالات تعداد ۱۶۰ چکیده به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد ۹۶ مورد پذیرش و در نهایت پس از داوری‌های ۲۴ مقاله پذیرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha