شعب اخذ رای انتخابات مجلس در مشهد ۱۷ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در سال ۹۸ و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در بخش مرکزی و کلانشهر مشهد فعالیت داشتند که در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس ۲۶۴ شعبه اخذ رای به این تعداد اضافه شده است.

به گزارش ایرنا، محسن داوری چهارشنبه شب در نشستی با خانواده شهداء، ایثارگران، شورای اجتماعی محلات، هیأت امنای مساجد، فرهنگیان و دانشجویان منطقه هشت مشهد، افزود: در حال حاضر هزار و ۸۳۴ شعبه اخذ رای برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تعیین شده و به تصویب و تایید هیات اجرایی انتخابات در این حوزه انتخابیه رسیده است.

وی گفت: هزار و ۷۸۴ شعبه اخذ رای از این تعداد مربوط به بخش مرکزی و کلانشهر مشهد و ۵۰ شعبه نیز مربوط به شهرستان کلات است.

فرماندار مشهد در این نشست که با موضوع "تبیین اهمیت انتخابات و مشارکت مردمی" برپا شده بود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: نقش و حضور معنادار مردم در شرایط حساس کنونی در عرصه انتخابات بسیار با اهمیت است.

داوری همچنین با بیان چند پرسش از حاضران در بیان چرایی اهمیت بیش از پیش مشارکت در انتخابات پیش رو، به همراهی و واکنش اقشار مختلف حاضر در این نشست پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، سلسله نشست های اینچنینی با حضور فعالانه اقشار مختلف مردم مشهد از آبان ماه سال جاری در مناطق مختلف شهر در حال برگزاری است.

در دوره گذشته یعنی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمعیت سه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۱۷ نفری شهر مشهد و بخش مرکزی ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر واجد شرایط رای دهی و در سن قانونی برای رای دادن بودند. همچنین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش مرکزی مشهد با هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای انجام گرفت.

از مجموع ۱۸ نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه مشهد و کلات متشکل از شهرستان کلات و کلانشهر مشهد و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان پنج نماینده را به خود اختصاص داده اند.

مردم ۲ بخش احمدآباد و رضویه مشهد به همراه شهرستان های فریمان و سرخس یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha