مسیر تامین مالی تبلیغات انتخاباتی نامزدها پیگیری خواهد شد

مشهد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مسیر پرداخت های مالی نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی در کمیته ای به نام "تبلیغات" ثبت و مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدهادی طباطبایی روز یکشنبه در دیدار با مدیران و سردبیران رسانه های خراسان رضوی افزود: در این دوره از انتخابات هشدارهای لازم برای جلوگیری از انتشار و نصب فهرست های متفرقه تبلیغاتی در روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه، یعنی روز سکوت تبلیغات انتخاباتی و نیز روز رای گیری، ۱۱ اسفندماه داده شده و چنین فهرستهایی در این دوره وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات و پیش بینی های لازم برای رخ ندادن چنین تخلفی در روز انتخابات صورت گرفته و عوامل انتظامی در شعب اخذ رای برای نظارت بر شیوه برخورد با تخلفات توجیه شده اند.

وی گفت: در دوره یازدهم انتخابات مجلس امکاناتی فراهم شد تا تبلیغات تلویزیونی برای همه نامزدها میسر شود و اکنون ۱۹ فرستنده با فرکانس خاص در استان نصب شده که بهمن ماه راه اندازی می شود.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در حال حاضر این فرکانس ها برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات راه اندازی شده است و مردم می توانند از طریق گیرنده های دیجیتال آن را مشاهده کنند.

طباطبایی افزود: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته هر نامزد می تواند طی ۲۰ دقیقه خود را معرفی کرده و برنامه های خود را اعلام کند.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در این دوره از انتخابات دلایل رد صلاحیت ها به افراد به صورت مشخص اعلام شده و از طرفی افرادی از همه جریانات رد صلاحیت شده اند.

طباطبایی افزود: زیرساختهای مخابراتی لازم در ۹۵ درصد گستره استان فراهم شده و برگزاری انتخابات مجلس کاملا برخط برگزار خواهد شد و شاید تنها در برخی مناطق روستایی و سخت گذر برگزاری انتخابات برخط امکانپذیر نباشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند در کشور برگزار می شود.

استان خراسان رضوی شامل ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha