امام جمعه ساوه: ۹ دی متعلق به تمام سلایق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: روز ۹ دی مربوط به یک سلیقه یا جناح خاص نیست بلکه متعلق به ملت بزرگ ایران با تمام سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساوه، افزود: نهم دی ماه از دل اقامه نماز جمعه و خروش مردمی پدیدار شده و روزی است که از روی بصیرت مردم و دشمن شناسی و زمان شناسی مردم برخواسته است.

وی اضافه افزود: در این روز ملت ایران با حضور مجاهدانه و تعیین کننده خود، این روز بزرگ را جزء ایام الله کردند و در ماهیت شناسی این روز می توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است.

خطیب جمعه ساوه یادآور شد: نهم دی روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکن های عده ای غافل یا مزدور وابسته به اجانب به مقدسات در روز عاشورای حسینی است و در آن ملت ایران به سران فتنه نه و به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آری گفتند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید، فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که گروه های تکفیری تروریستی همچون داعش را پدید آورده بودند.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی فرماندهی بود که با تفکر راهبردی خود، بزرگترین شکست‌های راهبردی را به آمریکا در ۶ سال اخیر وارد کرده بود و هر جا قدم می‌گذاشت برای منطقه و مردم محروم منطقه، امنیت و آرامش و صلح را به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام رحیمی گفت: شهید سلیمانی، تفکر و عمل و مشی و مرامش، نماد اعتدال، به معنای واقعی کلمه و معتقد بود باید چتر ولایت و انقلاب را بر سر همه گستراند و جذب حداکثری را راهبرد همیشگی خود کرد.

امام جمعه ساوه همچنین در خصوص تحول با انتخاباتِ پرشور و رقابتی افزود: کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج و مرج، و ناامنی» است و شکی نیست که هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد یا هرج و مرج یا مخدوش شدن امنیت اجتماعی و ملی قرار دارد.

وی یادآور شد: در ۲ ماه مانده تا موعد انتخابات اسفند سال جاری، باید تمام مسئولان و صاحب منصبان و متنفذانی که می‌توانند و وظیفه قانونی دارند اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات تأمین و تشدید کنند باید به شکلی ملموس و قابل رؤیت بر حجم کمی و کیفی اقدامات خود بیفزایند تا این اصول، ذیل راهبرد اساسی جذب حداکثری و دفع حداقلی به چشم بیاید.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به ترفندهای دشمن برای مشارکت حداقلی اظهار کرد: برجسته‌سازی کلیدواژه تحریم انتخابات توسط رسانه‌های غربی و عبری و عربی و بازنشر آن توسط برخی عناصر تجدیدنظرطلب در داخل، القاء دروغین مهندسی انتخابات و مشخص‌بودن منتخب حاکمیت و بی‌اثر برشمردن رای مردم و تحریف «دلخوری مردم از عملکرد بد مدیران» به «قهر مردم از نظام» از جمله این ترفندها است.

وی گفت: بنابراین برای تحقق مشارکت پرشور شناسایی نقاط حاشیه شهرها، روستاهای پرجمعیت، بافت‌های مستضعف‌نشین و حضور میدانی گروه‌های تبلیغی طلاب و دانشجویان انقلابی بسیار مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha