۸ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85337070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت امامان جمعه استان بوشهر برای حماسه آفرینی مردم در انتخابات اسفندماه

بوشهر-ایرنا- بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، سالروز حماسه ۹ دی، تاکید به حضور پرشور در انتخابات، پاسداشت یاد و خاطره شهید سید رضی موسوی جبهه مقاومت ضرورت تولید کار فاخر برای شهدای خلیج فارس بخشی از محورهای خطبه نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر است.

۹ دی از روزهای بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه گناوه گفت: حماسه نهم دی به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت از روزهای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است که هیچگاه نباید فراموش شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: یوم الله ۹ دی روزی ماندگار و سرنوشت ساز برای ملت و نظام، تجلی وحدت و اتحاد ملت ایران اسلامی حول محور ولایت ، دیانت، بصیرت، دشمن شناسی و تکلیف گرایی است.

وی افزود: فتنه سال ۸۸ از بزرگ ترین توطئه دشمنان و معاندان علیه نظام بود که ملت ایران با تاسی از اهل بیت (ع) و تبعیت از ولایت فقیه آنها را ناکام گذاشتند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: جهاد تبیین یکی از ابعاد راهبردی حفظ تاریخی ملت در تقابل با فتنه ۸۸ است که باید اتفاقات آن بخوبی بیان شود.

وی به دیدار مردم کرمان و خوزستان با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تعابیر بسیار زیبایی در حق و شان مردم این ۲ استان بیان کردند.

رکنی حسینی عنوان کرد: مهم ترین محوری که در جوهره سخنان رهبری وجود داشت تاکید بر وجوه عینی و پیامدهای عملی انتخابات بود که باید آن را ببینیم.

وی تصریح کرد: تحقق جمهوریت و مردم سالاری و حاکمیت در اداراه کشور توسط مردم راهی جز برگزاری انتخابات وجود ندارد.

امام جمعه گناوه ادامه داد: به تعبیر رهبری کارکرد انتخابات مهار مثلث دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی است که اگر در هر نظام سیاسی این آفت ها وجود داشته باشد، آسیب اجتماعی و ملی می بیند.

وی افزود: اگر بخواهیم با مخاطرات مواجه نشویم راه توسل آن مشارکت پرشور مردم در انتخابات یازدهم اسفند است.

رکنی حسینی با گرامیداشت یاد وخاطره سردار شهید سلیمانی، گفت: باوجود اینکه چهار سال از شهادت این بزرگمرد می گذرد، امروز مقاومت و منطقه مدیون زحمات ایشان است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: مقاومت سه ماهه مردم مظلوم غزه با تقدیم ۲۰ هزارشهید، بخاطر درسی است که از مکتب شهید سلیمانی آموختند.

وی اظهار کرد: ارتباط با ولی، مردم و جهادگر در مقابل دشمن از جمله ویژگی های سردار دلها است و رهبر معظم انقلاب نیز ایشان را به عنوان یک مکتب معرفی کردند.

مردم آمده خلق حماسه‌ در انتخابات ۱۱ اسفند شوند

امام جمعه عسلویه گفت: همه مردم باید از هم اکنون برای خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات ۱۱ اسفندماه آماده شوند.

حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: این انتخابات از حساس‌ترین انتخابات‌ها است؛ اینکه خودمان در انتخابات شرکت کنیم کافی نیست و باید دیگران را هم به صحنه بیاوریم چراکه دشمن دارد برای انتخابات ما کار می‌کند و ما هم وظیفه داریم کار کنیم.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: ۹ دی روز حماسه تاریخی مردم ولایتمدار ایران است، روز تجدید عهد و میثاق با شهدا است، روز اعلام وفاداری به نظام و حاکمیت، روز جانفشانی در مسیر نورانی ولایت است.

امام جمعه عسلویه با بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: به فرموده رهبر انقلاب، الگوی زنان مسلمان حضرت زهرا (س) است و عظمت حضرت فاطمه با هیچ انسانی جز اهل بیت و شخص رسول الله (ص) قابل مقایسه کرد

وی ادامه داد: زنان مسلمان نمی‌توانند الگویی بهتر حضرت فاطمه(س) پیدا کنند و بانوان جامعه ما باید به دنبال آن حضرت حرکت کنند هم در امر خانه داری هم در امر سیاسی و اجتماعی و هم در حکمت و دانش.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: حضور زنان در مشاغل مدیریتی سیاسی اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی ندارد بلکه ملاک شایسته سالاری است.

هاشمی نژاد اظهار کرد: تفاوتی بین زن و مرد نیست و زنان اگر شایستگی داشته باشند می‌توانند در تمام صحنه‌ها نقش آفرین باشند.

وی افزود: در انتخابات بانوان می‌توانند نقش ایفا و فرزندان و همسر را وادار فعال بودن در عرصه انتخابات کنند.

برای معرفی شهدای خلیج فارس آثار فاخر تولید شود

امام جمعه خورموج گفت: با هدف معرفی بیشتر شهدای خلیج فارس و نبرد مستقیم با آمریکا باید کار ماندگار و در خور شان تولید شود.

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبه فرهنگی معرفی مفاخر و شهدایی گرانقدری چون سردار شهید مهدوی و همرزمانش بود، که باید اعتراف کنیم که تا امروز هیچ‌گونه کار ماندگار و در خور شأن برای معرفی سردار مهدوی و شهدای خلیج فارس انجام نگرفته است.

وی بیان کرد: در این زمینه پیش بینی شده تا با برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری در قالب کتاب، تولید فیلم، مستند، موسیقی و سرود مجاهدت‌های ارزنده شهید نادر مهدوی و همرزمانش بیشتر معرفی شود

زاهددوست با اشاره به ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی در سایه علم و تقوای بی نظیر خود به بصیرتی دست یافته بود که توانست تأثیر شگرفی بر معادلات دنیا بگذارد.

وی ادامه داد: شهید با گذر زمان نه تنها فراموش نمی‌شود بلکه روز به روز تأثیر گذاری او بیشتر و بیشتر می‌شود. شهید سلیمانی هزار برابر قدرتمند تر از سردار سلیمانی است و این قدرت و عزت انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

امام جمعه خورموج گفت: مسیر مکتب حاج قاسم سلیمانی گفتمان دارد و آن گفتمان مقاومت، انقلابی گری، ولایت‌مداری، استقلال، جهش تولید، رونق، عزت‌سازی و افتخار آفرینی است و امروز سربازان حاج قاسم در حال ایجاد یک تحول تاریخی در نبرد جبهه حق علیه باطل هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات تصریح کرد: همه باید به صحنه روشنگری و بصیرت آفرینی و جهاد تبیین بیایند و توطئه استکبار را در نامید کردن مردم از آینده انقلاب و نظام اسلامی را تبیین و روشنگری کنند، و برای تحقق حماسه حضور حداکثری تلاش و مجاهدت کنند.

زاهد دوست عنوان کرد: از کاندیداهای انتخابات مجلس می‌خواهم که برنامه محوری را سرلوحه فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار دهند و از تخریب و تهمت به یکدیگر جدا اجتناب کنند.

وی ادامه داد: گاهی در فضای مجازی جو تهمت و تخریب از سوی کاندیداهای انتخابات مجلس نسبت به یکدیگر شاهد هستیم که این جو ملتهب برای فضای سیاسی شهرستان مضر است و با رسالت همه ما که امیدآفرینی در جامعه است سازگار نیست.

مظلومیت مردم فلسطین باید به گوش تمام جهانیان برسد

امام جمعه موقت اهرم گفت: باید با استفاده از همه ابزار صدای مظلومیت مردم فلسطین به گوش تمام جهانیان رسانده شود.

حجت الاسلام مهدی جمالی در خطبه‌های نماز جمعه شهر اهرم اظهار کرد: امروز نوار غزه و فلسطین اولین و مهمترین مسأله جهان اسلام است که نباید این مورد به فراموشی یا تکراری پنداریم و باید صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش تمام جهانیان رسانید شود.

وی بیان کرد: همه ما از امت اسلامی گلایه مندیم چرا همه ملت‌های حتی غیر مسلمان و در کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا علیه رژیم کودکش صهیونیستی راهپیمایی کنند اما مردم مسلمان در بعضی از کشورهای اسلامی کوتاهی نمایند.

امام جمعه موقت اهرم تصریح کرد: در خصوص مسائل امروز فلسطین اقدام کشورهایی که مردمشان باوجود خباثت دولت‌های آن کشورها در دفاع از فلسطین به خیابان آمدند قابل تجلیل است، مردم آمریکا، مردم فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اردن، آلمان به دلیل بیداری عدالت طلبان از ملت فلسطین حمایت کردند.

امام جمعه موقت اهرم یاد آور شد: واقعیت این است که غرب با تمام توان، قدرت و ثروت استکباری و استعماری خود برای به وجود آمدن شعار زن، زندگی و آزادی هدفی سخت دنبال می‌کند با این شعار هست که می‌توانند بدون ماشین جنگی سلطه نرم خود بر تمام کشور غالب کند.

جمالی با بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی اظهار کرد: در این روز بزرگی صحنه ماندگاری رقم خورد و این روز ملت شریف ایران در برابر قانون‌شکنان و کسانی که تن به قانون ندادند و با هوشمندی ایستادگی کردند.

وی افزود: ۹ دی روزی بود که اراده الهی از آستین ملت ایران بیرون آمد و صحنه جامعه و خیابان ما مملو از حضور زنان و مردانی شد که روز بصیرت را ایجاد کرده و پایداری در مسیر ولایت را خلق کردند.

جمالی بیان کرد: روز ۹ دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

فتنه ۸۸ با هدایت رهبری و حضور حماسی مردم شکست خورد

امام جمعه بوشهر گفت: فتنه سال ۸۸ فوق العاده پیچیده بود که با هدایت رهبری و حضور باشکوه و حماسی مردم ایران و بویژه استان بوشهر این فتنه شکست خورد.

"آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت ۹ دی روز میثاق امت با امامت اظهار کرد: در منظومه ولایت هر گاه شکستی عارض شده زمانی بوده که جامعه از ولایت فاصله گرفته و طعمه شده است.

وی بیان کرد: در جریان انقلاب اسلامی نیز دشمنان با شکل‌های مختلف علیه انقلاب فعال شدند ولی با این وجود در تهاجم سخت مانند جنگ تحمیلی و در تهاجم نرم مانند فتنه ۸۸ مردم با ولایت مداری خود تمامی این تهاجم‌ها را ناکام گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: ۹ دی نماد ولایت مداری و پیوند جدی مردم با مقام معظم رهبری است که امسال نیز باید شاهد حضوری گسترده در بزرگداشت این روز تاریخی باشیم.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و محکوم کردن ترور سید رضی موسوی یار دیرین وی عنوان کرد: چنین ترورهای بزدلانه‌ای موجب اسحکام محور مقاومت و خط اسلام و انقلاب خواهد شد.

وی افزود: دشمن به قول خود سردار سلیمانی را از معادلات حذف کرده ولی اکنون می بینیم محور مقاومت بر اساس آموزه‌های انقلابی و اسلامی تقویت شده است.

صفایی بوشهری بیان کرد: شهید سلیمانی خود را وقف جبهه اسلام و اکنون الگویی برای تمام مسئولان و مردم است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نام و راهش جاودانه شده چراکه خود را هزینه و فدای اسلام، انقلاب و نظام کرده و همچنین نماد و الگوی اخلاص، مجاهدت، پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و عبور از دنیا بود.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین با قدردانی از ستاد برگزاری یادواره ۵۸۶ شهید شهرستان بوشهر عنوان کرد: در این یادواره یک حضور پرشور و سراسر شعور رقم خورد و مردم نشان دادند راه شهدا را فراموش نکرده و با تمام توان در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: از بسیج سازندگی کشور و استان بوشهر که همانند یک ستاره در آسمان محرومیت یک جغرافیا نقش دارند قدردانی می‌شود.

صفایی بوشهری گفت: فعالان عرصه بسیج سازندگی مایه عزت و افتخار نظام و سربازان واقعی مهدی ال محمد و پاسداران نظام ولایی و خدمات مردمی از ناحیه رهبر معظم انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: این مجموعه صادقانه در خدمت مردم هستند و با روحیه خود مردم را تکریم کرده و برای ریشه کن شدن فقر تلاش مجدانه دارند. صفایی بوشهری همچنین با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار کرد: این حضرت با ویژگی‌های بارز الگویی شایسته برای زنان مسلمان بوده و نخستین کسی است که وارد بهشت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha