۹ دی، تجلی عینی بصیرت و میثاق امت با ولایت

۹ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبر: 85337346
کاظم سبحان زاده
۹ دی، تجلی عینی بصیرت و میثاق امت با ولایت

یزد- ایرنا- حماسه بزرگ نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ تجلی عینی بصیرت آحاد مردم مومن و انقلابی و میثاق ناگسستنی امت با ولایت در تاریخ انقلاب اسلامی است .

به گزارش ایرنا، حماسه ۹ دی‌ ملت قهرمان ایران در لبیک به‌ فرمان مقام معظم رهبری در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت و این روز ماندگار و تاریخی در تقویم با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شد.

حماسه نهم دی نشانگر پیوند عمیق مردم ایران با ولایت و نظام اسلامی است و به عنوان یک روز تعیین کننده در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و به دلیل اهمیت موضوع با توجه به دشمنی‌های استکبار باید همواره در بین مردم و مسئولان زنده بماند و به ابعاد آن پرداخته شود.

در این خصوص جمعی از مردم و مسئولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت روز نهم دی به اهمیت حضور همگان در صحنه‌های مختلف نظام و دلبستگی به مقام ولایت اشاره و تداوم بصیرت و آگاهی را در همه عرصه‌های مختلف نظام اسلامی خواستار شدند.

فرماندار مروست با گرامیداشت این روز بزرگ و ماندگار گفت: نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ مظهر نفوذ ناپذیری جمهوری اسلامی ایران در برابر فتنه‌های استکبار جهانی و تجلی بصیرت، زمان شناسی و عزتمندی آحاد ملت شریف ایران اسلامی و میثاق امت با ولایت بود.

محمد جواد دانشور افزود: در ۹ دی و با خلق حماسه‌ای کم نظیر از سوی ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی و با توصیه‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، توطئه دشمنان نظام با شکست مواجه شد و سناریویی که دشمن با هدف براندازی نظام اسلامی طراحی کرده بود توسط ملت بصیر ایران اسلامی درهم شکسته شد و مردم بساط فتنه گران را با حضور آگاهانه خود برچیدند.

این مسئول بیان کرد: این روز را به همه مردم بصیر و ولایتمدار به ویژه مردمان شهید پرور تبریک گفته و از آحاد مردم همیشه در صحنه دعوت می‌شود که در برنامه‌های نهم دی مشارکتی گسترده و پرشور داشته باشند و ولایتمداری خود را نشان دهند.

همچنین فرماندار مهریز گفت: یوم الله نهم دی‌ماه مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر فتنه‌های دشمنان و تجلی عینی بصیرت، زمان‌شناسی، عزتمندی و بیداری آحاد ملت شریف ایران اسلامی و میثاق امت با ولایت بود.

محمد دهقان بنادکی افزود: به یقین خلق این حماسه‌ بزرگ در فضای پیچیده و برنامه‌ریزی شده دشمن، خط بطلانی بر توطئه‌ها و حمایت‌های آشکار سران استکبار جهانی و هجمه‌های رسانه‌ای آنان کشید و نقطه عطفی را در تاریخ انقلاب اسلامی به وجود آورد.

وی بیان کرد: از این رو حماسه ۹ دی پیام‌های مهمی در تاریخ و تحولات ایران اسلامی دارد که از آن جمله می‌توان به پایبندی ملت شهیدپرور و ولایت‌مدار ایران اسلامی به مکتب والای اسلام، خط سرخ ولایت و امامت و اطاعت از رهبری اشاره داشت.

این مسئول گفت: با گرامیداشت فرا رسیدن حماسه نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، و دوازدهم دی ماه، سالروز سفر با برکت مقام معظم رهبری به استان دارالعباده یزد، عزت، سلامتی و سربلندی همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

همچنین نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ملت قهرمان ایران، روزهای خاصی وجود دارد که یادآور حوادث و رویدادهای آن ایام و همچنین پیامدهای ناشی از آنها می‌تواند، درس عبرتی برای آیندگان باشد.

محمد صالح جوکار افزود: فتنه ۸۸ از حوادث تلخ و در عین حال، آموزنده و فراموش نشدنی در تاریخ کشور عزیزمان است که دشمنان و فتنه‌گران همواره در تلاش بوده‌اند که مسیر رشد و شکوفایی ملت ایران را سد کنند اما با بصیرت ملت و رهبری مدبرانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی ناکام گشته‌اند.

وی گفت: مردم ایران اسلامی در ۹ دی ماه سال ۸۸ در تجمع بزرگ عاشورایی خود بار دیگر قهر انقلابی خود را در برابر توطئه‌های جبهه دشمن و باطل به نمایش گذاشته و به قدرت‌های استکبارجهانی یادآور شدند که ملتی قدرشناس بوده و همواره پشتیبان ولایت فقیه و در ادامه دادن راه شهیدان و امام شهیدان اهتمام جدی دارند.

همچنین حسین دهقان یکی از فرهنگیان به اهمیت نهم دی در تاریخ انقلاب اسلامی و شکست توطئه دشمنان علیه کشور اشاره کرد و گفت: باید این روز بزرگ هیچگاه بین مردم و جوان فراموش نشود که بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: ولایتمداری و بصیرت ۲ موضوع مهم است که باید همواره برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی در جامعه به آن پرداخته شود و همه در قبال مسائل کشور دارای مسئولیت هستیم.

رضا کمالی دیگر شهروند یزد هم یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: نهم دی اوج ولایتمداری و بصیرت مردم ایران است و باید همیشه به خصوص بین نسل جوان زنده بماند که رسالتی دینی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی از روحانیون یزد هم به اهمیت روز نهم دی اشاره کرد و گفت: در این روز مردم ولایتمدار اوج بصیرت و دشمن شناسی خود را به خوبی نشان دادند و این وحدت و همدلی همچنان ادامه دارد.

خلق حماسه ۹ دی‌ماه ملت قهرمان ایران در سال ۱۳۸۸ در لبیک به‌ فرمان مقام معظم رهبری در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت، روز ۹ دی در تقویم با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha