حمل کالا با ناوگان عمومی خراسان‌شمالی ۱۷.۴ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲ میلیون و ۶۴۸ هزار تن کالا از طریق ناوگان باری در داخل و خارج استان در ۹ ماهه امسال جا به‌ جا شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۴ درصد افزایش یافت.

سعید سبحانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان بار در قالب ۱۸۱ هزار سفر به مناطق مختلف کشور جا به جا شده است.

وی افزود: عمده کالاهای جا به جا شده به وسیله ناوگان باری خراسان شمالی سیمان، محصولات پتروشیمی و پودر آلومینیوم بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی یادآور شد: اکنون ۲۷ شرکت با پنج هزار و ۱۱۴ دستگاه انواع ناوگان باری و حدود هشت هزار و ۷۰۰ راننده در بخش حمل بار استان فعالیت می کنند.

افزایش جابه جایی مسافران با ناوگان عمومی

سبحانی با بیان اینکه ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۹۹۱ مسافر به وسیله ناوگان عمومی خراسان شمالی جابه جا شدند، گفت: این تعداد مسافر در قالب ۱۸۳ هزار و ۸۶۱ سفر به مناطق مختلف جا به جا شدند که شمار مسافران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۳ درصد افزایش دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۶۷ درصد از سفرها با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی درون استانی و مابقی برون استانی بود.

وی افزود: امسال ۲۸.۷ درصد سفرها به وسیله اتوبوس، ۴۱.۵ درصد سفرها به وسیله مینی بوس و ۲۹.۷ درصد سفرها با سواری کرایه عمومی انجام شد.

۳۸ شرکت حمل و نقل مسافر در خراسان شمالی با یکهزار و ۳۳۷ نفر راننده در زمینه جابه جایی مسافر فعال است.

۸۱۹ دستگاه ناوگان مسافری خراسان شمالی شامل ۱۵۲ دستگاه اتوبوس، ۲۴۳ دستگاه مینی بوس و ۴۲۴ دستگاه سواری کرایه عمومی برای خدمت به مسافران به کار گرفته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha