۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85337622
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گرفتار شدن تل‌آویو در جنگ فرسایشی در ۲ جبهه/  جبهه لبنان شعله‌ور می‌شود

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران صهیونیست به تنگنا و گرفتاری پرداخت که از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، صهیونیست‌ها با آن دست به گریبان هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از العربی الجدید، یکی از تحلیلگران صهیونیست از اوضاع دشواری خبر داد که صهیونیست‌ها این روزها در جبهه غزه و شمال فلسطین اشغالی سپری می کنند.

«عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی هاآرتص نوشت: اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی در تنگا و دام راهبردی افتاد.

وی به تهدیدات امنیتی اشاره کرد که صهیونیست‌ها روزانه از زمان عملیات طوفان الاقصی با آن روبه رو هستند و افزود: هنوز مشخص نیست که امکان خروج از بحران یا دام شدنی است یا خیر؟

هارئیل احتمال داد که رژیم صهیونیستی در جنگ فرسایشی حداقل در دوجبهه گرفتار شود.

این تحلیلگر صهیونیست همچنین احتمال داد که در جبهه لبنان و با حزب الله اوضاع به سمت تنش و درگیری شدیدتر پیش رود.

وی افزود: حتی ممکن است که روند اوضاع به سمت رویارویی گسترده تری با ایران حرکت کند.

هارئیل درباره تاثیر جنگ بر صهیونیستها نیز گفت که افزایش تلفات روزانه ارتش رژیم اسراییل، تاثیر منفی بر افکار عمومی خواهد گذاشت.

العربی الجدید در ادامه گزارش داد که محافل نظامی رژیم صهیونیستی بر این باورند که جنگ باید وارد مرحله سوم شود و آن مرحله ای متفاوت با نبرد کنونی است که در آن ارتش این رژیم از آتش سنگین استفاده می‌کند.

به نوشته این رسانه، در حال حاضر نتانیاهو به این سمت و سو حرکت نمی‌کند و دلیل آن نیز محاسبات سیاسی و هشدارهای دو وزیر کابینه یعنی «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم اسراییل درباره توقف جنگ است که حتی بن گویر تهدید به استفعا از کابینه کرده و در سمت مقابل «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» دو وزیر در کابینه و از اعضای کابینه جنگ، نتانیاهو را به سمت مرحله سوم سوق می‌دهند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که عملیات نظامی تا زمانی که روند سیاسی مکمل آن نباشد، راه به جایی نخواهد برد.

اوضاع اسیران صهیونیست در غزه همچنان یکی از مشکلات بزرگ کابینه رژیم صهیونیستی به ویژه با توجه به شکست مذاکرات و افزایش فشار بین المللی است.

همزمان با فشار خانواده این اسیران و دیگر اقشار حامی توافق جدید، کابینه رژیم صهیونیستی به آتش بس موقت و آزادی برخی اسیران فلسطین چراغ سبز نشان داده اما حماس بر موضع خود اصرار دارد که گفت وگویی درباره اسیران قبل از توقف کامل جنگ در کار نخواهد بود. این معضلی برای اشغالگران صهیونیست است که به بمباران شدید و قدرت نظامی برای به زانو درآوردن مقاومت و کاهش خواسته ها و شروط آن دلخوش کرده بودند.

علاوه بر آن، زیان های اقتصادی وارده به رژیم صهیونیستی را نیز باید منظور کرد؛ به ویژه که بخش های مختلف اقتصادی به علت نبود شمار زیادی از نظامیان ذخیره فلج شده و از سویی هزینه ارتش و جنگ و بودجه سنگین تسلیحات نیز بارسنگینی را بر روی دوش تل آویو گذاشته است.

آنچه هفته گذشته درباره ضرورت صرفه جویی در مهمات از سوی اسرائیل از بیم شعله ور شدن جنگ در جبهه های دیگر از جمله لبنان گزارش شد، نیز باید در محاسبات رژیم صهیونیستی گنجاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha