کتابچه ظرفیت چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه‌گذاران و خیرین سلامت تدوین می‌شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات  بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستا جذب خیرین و سرمایه گذاران حوزه سلامت در ابتدا مقرر شده تا کتابچه‌ای از ظرفیت‌های درونی استان در حوزه سلامت تهیه و در قالب بسته به سرمایه‌گذاران و خیرین ارائه شود تا چنانچه قصد فعالیت در این حوزه را دارند به اموری بپردازندکه نیاز و ضرورت استان باشد.

محمد حسین اعرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سواد سلامت یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ سلامت جامعه است و در این میان آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گفته وی، حوزه سلامت یک حوزه گسترده و چندوجهی است و دانشگاه علوم پزشکی اگر چه متولی اصلی این حوزه به شمار می‌رود اما برای حفظ سلامت مردم دستگاه‌های مختلف نیز نقش دارند و از رسانه‌ها انتظار می‌رود در ارتقای دانش سلامت مردم به این دستگاه کمک کنند.

وی ادامه داد: هم‌افزایی رسانه با دانشگاه علوم پزشکی منافع بسیاری دارد چرا که با افزایش سواد سلامت جامعه، خودمراقبتی بیشتری در برابر بیماری‌ها انجام می‌گیرد و پیشگیری بر درمان پیشی گرفته و از بسیاری از هزینه‌های تحمیل شده جلوگیری می‌شود.

اعرابی با قدردانی از فعالیت‌های خبرنگاران در راستای ارتقای سطح سواد سلامت مردم استان، تصریح کرد: تلاش ما بر این است با تقویت تعامل این ۲ دستگاه بتوان در راستای تحقق اهداف والای دانشگاه که همان حفظ سلامتی و ارائه خدمات باکیفیت به مردم است اقدامات بیشتری انجام داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای جذب و هدایت خیرین سلامت را از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی و از سوی دیگر ضرورت ارائه خدمات جامع و گسترده به مردم تمامی نقاط استان تلاش می‌شود تا از ظرفیت خیرین حوزه سلامت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی تامین پزشک متخصص و فوق‌متخصص و رفع کمبودهای این حوزه را از دیگر برنامه‌های مهم استان برشمرد و گفت: در برخی تخصص‌ها با کمبود پزشک روبرو هستیم که با رایزنی‌های انجام شده با وزارتخانه و پیگیری‌های مستمر در تلاش برای جبران این کاستی هستیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و در حال حاضر ۲۸۸عضو هیات علمی دارد که شامل ۹ استاد،۴۵دانشیار، ۲۰۸ استادیار، ۲۶ مربی است.

هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی، ۹ بیمارستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha