سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری معارفه شد

شهرکرد- ایرنا- محمدحسین اعرابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه ۱۴ آذر در آیینی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محمدحسین اعرابی به عنوان رییس جدید این دانشگاه معرفی و از خدمات حدود ۲ ساله ارسلان خالدی‌فر قدردانی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین با مقایسه خدمات نظام سلامت در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در حالی که ۴۰ سال پیش نظام سلامت کشور وابسته به کشورهای دیگر بود اما در حال حاضر به خودکفایی مطلق در این بخش دست یافته‌ایم.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری معارفه شد

بهروز رحیمی افزود: حوزه سلامت در همه جوامع از مولفه‌های اجتماعی تاثیرگذار است و با رضایتمندی مردم از حکومت‌ها رابطه مستقیمی دارد از همین رو تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با توسعه خدمات حوزه سلامت در جای جای کشور رضایتمندی مردم را حاصل کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر التزام به کار تیمی و دوری از باندبازی در نظام سلامت، تصریح کرد: کار تیمی با باندبازی متفاوت است و توصیه می‌شود تا برنامه‌های حوزه سلامت مبتنی بر کار تیمی و با استفاده از افراد شایسته و توانمند اجرایی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری استانی سرشار از ظرفیت‌هاست که با فرصت دادن به این ظرفیت‌ها و دوری از حاشیه‌ها می‌توان خدمات مطلوبی به مردم ارائه داد.

کار تیمی، عدالت و برنامه‌محوری در راس برنامه‌های دانشگاه

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری معارفه شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با ارائه برنامه‌های خود اظهار داشت: اعتقاد و عمل به کار تیمی مهمترین برنامه در دستور کار است و از همه پرسنل و عوامل دانشگاه چنین برنامه‌ای را مطالبه دارم.

محمدحسین اعرابی افزود: توزیع عادلانه منابع از دیگر برنامه‌های است که به جد در دستور کار است چرا که منفعت مردم بر هر منفعت شخصی اولویت دارد.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های دانشگاه، تصریح کرد: نباید به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به چشم یک دانشگاه کوچک نگاه شود بلکه باید این دانشگاه، بزرگ دیده شود تا بزرگ شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشت چهارمحال و بختیاری، نیروی انسانی را رکن اساسی هر نظامی عنوان کرد و گفت: انگیزه درونی و نشاط کارکنان لازمه پیشبرد بهتر امور هر مجموعه کاری است.

اعرابی، پیگیری پرداخت به کادر بهداشت و درمان را از دیگر اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: پرسنلی که در دورترین نقاط استان مشغول خدمت هستند باید در اولویت پرداختی‌ها قرار گیرند.

اختصاص یک پنجم اعتبارات سفر دوم رییس‌جمهور به حوزه سلامت

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری معارفه شد

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین اظهار داشت: در دور دوم سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان هفت هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه اختصاص یافت که یک پنجم اعتبارات سفر به شمار می‌رود.

ارسلان خالدی‌فر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت را از مهمترین برنامه‌های ۲ سال اخیر عنوان کرد و گفت: در این مدت ۴۰ طرح عمرانی در استان به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ۱۵۰ طرح عمرانی با ۷۲ هزار مترمربع و اعتباری افزون بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی تصریح کرد: همچنین در طول ۲ سال اخیر تاخیر در پرداختی کارانه‌ها از ۱۶ ماه به ۶ ماه کاهش یافت.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تجهیزات پیشرفته‌ای هم که طی ۲ سال اخیر به منابع استان اضافه شد با ۲۰ سال گذشته آن برابری می‌کند.

خالدی‌فر افزود: سه مگاپروژه ملی نیز در حوزه تحقیقات و فناوی در دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است که شامل طرح‌های بیماری‌های قلبی و عروقی، باروری و سلول درمانی وارد مرحله اجرا شد.

وی یادآور شد: در طول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز ۳۲ عضو هیات علمی دانشگاه ارتقا پیدا کردند در حالی که یکی از انتقادات وارده به دانشگاه جلوگیری از ارتقای اعضای هیات علمی بود که این موضوع رد می‌شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و در حال حاضر ۲۳۲ عضو هیات علمی دارد که شامل پنج استاد، ۳۳ دانشیار، ۱۶۲ استادیار، ۳۱ مربی و یک استادیار پژوهشی است.

هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی، ۹ بیمارستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha