نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت در رشت گشایش یافت

رشت - ایرنا - نخستین نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت و نمایشگاهی با عنوان عکس قاب افتخار توسط بنیاد شهیدو امور ایثارگران گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت گشایش یافت.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان روز یکشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نمایشگاه ایثار و شهادت ۱۸۸ عنوان کتاب در خصوص خاطرات رزمندگان اسلام و زندگی نامه شهدا به نمایش و فروش گذاشته شده است.

محمدرضا داوطلب افزود: از این تعداد ۸۷ عنوان کتاب مربوط به بنیاد شهید، ۵۹ عنوان مربوط به ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان، ۲۹ عنوان حوزه هنری و ۱۳ عنوان کتاب هم مربوط به شهرداری رشت است.

وی ادامه داد: کتابهای به نمایش گذاشته شده با موضوع ایثار، مقاومت و شهادت است که بین سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به چاپ رسیده و حتی بخشی نیز مربوط به کودکان و نوجوانان است که در این راستا کتابهایی با خاطرات فرزندان شهدا به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اضافه کرد: این نمایشگاه تا روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ غروب یکسره باز است و کتابهای موجود در این نمایشگاه نیز با ۱۵ درصد تخفیف به فروش می رسد و حتی برخی از کتابهای شهرداری نیز به طور رایگان به بازدیدکنندگان اهدا می شود.

داوطلب در زمینه برپایی نمایشگاه عکس "قاب افتخار" در این مجمتع نیز بیان کرد: این نمایشگاه عکس تصاویری از حضور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گیلان در مجتمع فرهنگی خانم الانبیا(ص) جهت بازدید عموم مردم دایر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، ۵۰ قطعه عکس از حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط عکاسان گرفته شده بود و همچنین عکسهای مربوط به مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار دلها در مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

وی در خاتمه گفت: نمایشگاه عکس قاب افتخار به طور همزمان در مجمتع فرهنگی، هنری خاتم‌الانبیاء(ص) و همچنین مزار گلزار شهدای رشت به نمایش گذاشته شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha