بازار جهانی نیمه‌هادی‌ها در سال ۲۰۲۴ به رشد ۵۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید

تهران- ایرنا- پیش‌بینی‌ها از بازار جهانی نیمه‌هادی‌ها (چیپ) می‌گوید ارزش این بازار در سال ۲۰۲۴ رکورد رشد ۵۸۸ میلیارد دلار را ثبت خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کیودو نیوز، بر اساس پیش‌بینی یک سازمان صنعتی، انتظار می رود بازار جهانی نیمه هادی ها در سال ۲۰۲۴ به دلیل رشد تقاضا برای تراشه های مورد استفاده در هوش مصنوعی با رشد ۱۳.۱ درصدی به رکورد ۵۸۸.۳۶ میلیارد دلار، برسد.

آمار تجارت جهانی نیمه هادی‌ها، سازمانی که توسط تولیدکنندگان بزرگ تراشه تشکیل شده است، پیش بینی رشد خود را برای سال آینده میلادی بالاتر از تخمین رشد قبلی در نظر گرفت. آماری که در ماه ژوئن (خرداد) منتشر شده بود، رشد سال ۲۰۲۴ را ۱۱.۸ درصد اعلام کرده بود.

در صورت تحقق، اندازه بازار از نظر تجارت از رکورد قبلی که بیش از ۵۷۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ بود، فراتر خواهد رفت. در سال ۲۰۲۳، به دلیل تقاضای کمتر برای تراشه های حافظه، انتظار می رود بازار با ۹.۴ درصد کاهش به ۵۲۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار برسد.

این چشم انداز خوش بینانه در حالی ترسیم شده است که صنعت نیمه هادی نشانه هایی از بهبود تقاضا ناشی از استفاده گسترده از هوش مصنوعی پس از راه اندازی چت جی پی تی (ChatGPT) را مشاهده کرده است، این دستگاه یک ربات چت هوش مصنوعی توسعه یافته توسط شرکت اوپن ای آی (OpenAI) مستقر در آمریکا است.

شرکت بزرگ تراشه آمریکایی اینتل در ماه اکتبر اعلام کرد که احتمالاً اولین رشد درآمد خود را در دو سال اخیر در دوره اکتبر تا دسامبر (مهر تا آذر) گزارش خواهد کرد. شرکت‌های رقیب تایوانی سامسونگ الکترونیک و شرکت کارخانه نیمه هادی ها نیز درآمدهای بهتری را در این دوره پیش‌بینی می‌کنند.

بر اساس محصول، تراشه های حافظه باعث رشد کلی بازار در سال ۲۰۲۴ خواهند شد و انتظار می رود که تجارت آن نسبت به سال قبل ۴۴.۸ درصد افزایش یابد.

پیش بینی می شود بازار تراشه های کنترلی ۹.۶ درصد رشد کند در حالی که انتظار می رود بازار تراشه های حسگر تصویر ۱.۷ درصد افزایش یابد.

بر اساس منطقه، انتظار می‌رود قاره آمریکا بیشترین رشد را در سال ۲۰۲۴ با چشم انداز ۲۲.۳ درصدی داشته باشد و بازار آسیا و اقیانوسیه، جایی که بسیاری از شرکت‌ها سایت‌های تولید گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی خود را دارند، ۱۲ درصد رشد کند.

رشد در بازار ژاپن ۴.۴ درصد تخمین زده می شود، زیرا به دلیل حجم فروش نسبتاً کمتر محصولات در این کشور، از افزایش شدید تقاضا برای تراشه های حافظه سود کمتری خواهد برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha