۱۱ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85339712
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شبکه‌های اجتماعی و بحران سلامت روان در آمریکا

تهران- ایرنا- فرماندار ایالت یوتا که سال ۲۰۲۳ قانون ایالتی محدودیت دسترسی به برخی پلتفرم‌ها را اعلام کرد، استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را دلیل اصلی بحران سلامت روان در آمریکا دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، اسپنسر کاکس فرماندار ایالت یوتا (در جنوب غربی آمریکا) در یک گفت‌وگویی خبری گفت: «استفاده از رسانه‌های اجتماعی باعث افزایش سطح اضطراب و افسردگی می‌شود». وی سپس افزود: من فکر می‌کنم این موضوع برای هر شخصی که فرزند دارد و یا وقت خود را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذراند، روشن است.

این مقام ایالتی خاطرنشان کرد: «تنهایی، اضطراب و افسردگی در سراسر آمریکا افزایش یافته است و بی‌تردید رسانه‌های اجتماعی یکی از دلایل این وضعیت است».

کاکس در ادامه گفت:"من چهار بچه دارم. می‌دانم وقتی آنها در رسانه‌های اجتماعی وقت می‌گذارنند، چه اتفاقی برای آنها می‌افتد. من این افزایش سرسام‌آور اضطراب و افسردگی و آسیبی که وارد می‌شود را کاملا می‌بینم."

براساس قوانین ایالتی یوتا، که در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی وضع شد، کاربران رسانه‌های اجتماعی باید سن خود را برای دسترسی به حساب هایشان در شبکه های اجتماعی تائید کنند و همچنین محدودیت‌هایی در نحوه دسترسی کاربران زیر ۱۸ سال ایجاد شده است. در این ایالت دسترسی به پلت فرم هایی همچون متا، تیک تاک و ایکس (توئیتر سابق) با محدودیت هایی روبرو است. گفته می شود این قانون از سال جدید میلادی اجرایی می شود. هرچند منتقدان این قانون ضمن مخالفت، چنین محدودیت هایی را در تضاد با حق آزادی بیان اعلام کرده اند.

اما فرماندار ایالت یوتا در مصاحبه خبری خود تاکید کرد تحت تاثیر این انتقادها قرار نمی گیرد.

کاکس در مورد شرکت های بزرگ فناوری نیز اضافه کرد: «آنها می‌دانند که چنین پلت‌فرم‌هایی به فرزندان ما آسیب می‌رساند. اما آن را پنهان می‌کنند. آنها هر کاری که ممکن است انجام می‌دهند تا از فرزندان ما به نفع خود بهره ببرند و ما در مقابل آن ایستادگی نمی‌کنیم. به همین دلیل ما باید در مقابل آنها رو به جلو گام برداریم».

جارد پولس فرماندار دموکرات ایالت کلرادو نیز ضمن موافقت با فرماندار یوتا بر سر نقش رسانه‌های اجتماعی در دامن زدن به بحران سلامت روان در آمریکا، گفت: نظارت بر استفاده رده سنی کودکان و نوجوانان از رسانه‌های اجتماعی باید به والدین واگذار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha