استرالیا استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای شهروندان زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که دولت این کشور استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی را برای گروه سنی زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، آنتونی آلبانیز، گفت: قانون دولت فدرال استرالیا برای دور نگه داشتن کودکان از رسانه های اجتماعی امسال به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: حداقل سن کودکان برای ورود به سایت هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک تعیین نشده است، اما انتظار می رود بین ۱۴ تا ۱۶ سال باشد.

نخست وزیر استرالیا سن محدودیت مورد نظر خود برای کاربران را زیر ۱۶ سال اعلام کرد و اظهار داشت: آزمایشات تأیید سن در ماه های آینده برگزار می شود، اگرچه تحلیلگران گفتند که از نظر فنی امکان اعمال محدودیت سنی برخط (آنلاین) وجود ندارد.

آلبانیز به شبکه تلویزیونی استرالیا (ABC) گفت: ما می خواهیم بچه ها تجربیات واقعی با افراد واقعی داشته باشند، زیرا می دانیم که رسانه های اجتماعی باعث آسیب های اجتماعی می شوند. این یک آفت است و ما می دانیم که پیامدهای سلامت روان برای بسیاری از جوانان وجود دارد.

پیتر داتون، رهبر حزب محافظه‌کار استرالیا (حزب مخالف دولت حاکم) گفت: از این محدودیت سنی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: هر روز تأخیر، بچه‌های کم سن و سال را در برابر آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی آسیب‌پذیرتر و زمان تکیه بر شرکت‌های فناوری را برای اعمال محدودیت‌های سنی محدودتر می‌کند.

توبی موری، دانشیار محاسبات و فناوری اطلاعات دانشگاه ملبورن، گفت: با این حال مشخص نیست که فناوری لازم برای اجرای قابل اعتماد چنین ممنوعیت هایی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که روش‌های تأیید سن کنونی غیرقابل اعتماد هستند و دور زدن آنها بسیار آسان است یا حریم خصوصی کاربران را به خطر می‌اندازد.

تحلیلگران هشدار دادند که محدودیت سنی ممکن است در هیچ موردی به حل مشکل کودکان کمک نکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha