رهبر کره شمالی: ملزم به تیز کردن «شمشیر ارزشمندمان» هستیم

تهران – ایرنا – کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نسبت به واقعیت یافتن سریع خطر رویارویی مسلحانه در شبه جزیره کره به علت رزمایش‌های خصمانه دشمنان از جمله آمریکا هشدار داد و گفت: برای محافظت از خود لازم است که «شمشیر ارزشمندش» را تیز کند.

به گزارش ایرنا از رویترز، کیم به فرماندهان نظامی این کشور گفته است در صورت انتخاب رویارویی نظامی، باید قدرتمندترین ابزارها برای نابودی ایالات متحده و کره جنوبی بسیج شوند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA به نقل از رهبر این کشور گفت: «اگر دشمن رویارویی نظامی را انتخاب کند، ارتش ما باید با بسیج سخت‌ترین ابزارها و ظرفیت‌ها بدون لحظه‌ای تردید، ضربه مهلکی برای نابودی کامل آنها وارد کند».

بنا به گزارش این خبرگزاری کیم این اظهارات را در حالی که روز یکشنبه میزبان رهبران ارشد نظامی در مقر حزب حاکم (WPK) بود، بیان کرد تا به آنها به خاطر دستاوردهای انجام شده در سال ۲۰۲۳ تبریک بگوید.

رهبر کره شمالی: ملزم به تیز کردن «شمشیر ارزشمندمان» هستیم


کره شمالی در سال ۲۰۲۳ بزرگترین موشک های بالستیک خود را آزمایش کرد و اولین ماهواره شناسایی نظامی خود را پرتاب کرد که کیم جونگ اون آن را پیشرفت های بزرگی در مدرن‌سازی ارتش این کشور نامیده است.

جلسه عمومی پایان سال حزب حاکم کارگر کره شمالی، از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ (۵ تا ۹ دی) در پیونگ یانگ برگزار شد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد یکشنبه گزارش داد که پیونگ یانگ قصد دارد در سال ۲۰۲۴ میلادی سه ماهواره شناسایی نظامی دیگر به فضا پرتاب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha