دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان: ایران الگوی حمایت راهبردی از فلسطین است

اسلام‌آباد- ایرنا- دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور حقوق بشر با انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در قبال کشورهای اسلامی به ویژه جنگ غزه، گفت: جهان اسلام نیازمند وحدت عملی است و باید از جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی حمایت راهبردی و سازمان‌یافته از ملت فلسطین، الهام گرفت.

خانم مشعال یاسین ملک روز دوشنبه طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت که ما قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مظلوم از جمله مردم مسلمان فلسطین و کشمیر هستیم.

وی افزود: نقض صریح حقوق بشر و قوانین بین المللی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به اوج خود رسیده و ما شاهد قتل عام نظامیان و سکوت مجامع بین المللی به ویژه کشورهای غربی در خصوص جنایات اسرائیل هستیم.

این مقام پاکستانی با تمجید از سیاست‌های منطقه‌ای ایران در حمایت از ملت‌های مظلوم مسلمان، گفت: جهان اسلام نیازمند گام‌های جدی برای تقویت وحدت و کسب منافع مشترک است با این حال چالش‌ها و تهدیدات مشترکی نیز پیش روی جهان اسلام قرار دارد که باید با همفکری و یکپارچگی به آنها بپردازیم.

وی حمایت ایران از فلسطین را راهبردی و سازمان یافته توصیف کرد و اظهار داشت که امروز دیگر کشورهای اسلامی و ملت‌های جهان باید ایران را الگو قرار دهند تا بتوانیم علیه رژیم‌های اشغالگر و قاتل روشنگری نماییم.

مشعال یاسین نسبت به وخامت اوضاع علیه غیرنظامیان بی دفاع در غزه و همچنین وضعیت مسلمانان کشمیر ابراز نگرانی کرد و خطاب به اروپا و حامیان اسرائیل گفت: جهان غرب باید رژیم نامشروع صهیونیستی را تحریم و جلوی سیاست‌های تهاجمی آن را بگیرد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان: ایران الگوی حمایت راهبردی از فلسطین است

وی تاکید کرد: غرب باید درک‌ کند که جهان همانند یک دهکده کوچک است لذا برای پایداری ارتباطات اقتصادی، راهبردی و سیاسی وجود صلح و آرامش اجتناب ناپذیر است بنابراین غربی ها نباید از اشغالگری و اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل چشم پوشی کنند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان رویکرد دوگانه جهان غرب در قبال کشورهای مستقل و ملت‌های مسلمان به ویژه استفاده ابزاری غرب از قضیه حقوق بشر را مورد انتقاد قرار داد و افزود: آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همچنین علیه مسلمان کشمیر رخ می‌دهد در نتیجه اشغالگری رژیم‌های سرکوبگر است که به صورت سیستماتیک مرتکب‌ نسل کشی صاحبان اصلی این سرزمین‌ها می‌شوند و متاسفانه غرب نیز در قبال این وضعیت اسفناک سکوت کرده است.

وی تاکید کرد: مردم و دولت پاکستان در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود ایستاده‌اند و ما خواستار برقراری آتش بس دائمی در غزه، توقف جنایات اسرائیل و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان هستیم.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور حق بشر همچنین رای اخیر دیوان عالی هند درباره ابقای تصمیم دولت این کشور برای لغو وضعیت ویژه منطقه جامو و کشمیر را محکوم کرد و بر لزوم حل و فصل مناقشه کشمیر و فلسطین مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha