رییس فدراسیون هندبال: خلاء تیم‌های خوزستانی در لیگ برتر کشور احساس می‌شود

اهواز - ایرنا - رییس فدراسیون هندبال گفت: خلاء حضور تیم‌های استان خوزستان در لیگ برتر مردان و بانوان بیش از گذشته احساس می‌شود بنابراین باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود.

به گزارش ایرنا علیرضا پاکدل روز دوشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات هندبال خوزستان اظهار کرد: رییس هیات جدید باید با یک برنامه ریزی متفاوت از گذشته، فضای همدلی و اتحاد را در هندبال خوزستان ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یک استان زرخیز در ورزش کشور بوده و در تمام رشته‌ها بازیکن ملی‌پوش دارد افزود: هندبال خوزستان در حوزه بازیکن و مربی سرشار از استعداد است بنابراین برای بالندگی این رشته در سطح کشور بیش از گذشته باید تلاش کرد.

رییس فدراسیون هندبال بر توسعه این رشته در سراسر استان تاکید کرد و گفت: انتظار داریم که هندبال خوزستان در حوزه قهرمانی بیشتر تلاش کرده و شاهد حضور بازیکنان بیشتری از این استان در سطح ملی باشیم.

وی ادامه داد: شهرستان بهبهان یکی از قطب‌های هندبال کشور به شمار می‌رود و از سالیان گذشته تا به امروز نفرات بسیاری از این شهرستان به تیم‌های ملی معرفی شده‌اند بنابراین باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

پاکدل تصریح کرد: قطعا رضا شجاعی بازیکن با استعداد خوزستانی اگر مصدوم نمی‌شد به همراه تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا حضور داشت همانطور که خانم ها مریخ و بهمنی در مسابقات قهرمانی جهان حاضر بودند؛ حضور این نفرات در تیم ملی نشان دهنده سرمایه های متعدد در هندبال خوزستان است.

رییس فدراسیون هندبال اضافه کرد: اگر هندبال اهواز زنده شود قطعا باعث رشد و پیشرفت این رشته در سایر شهرستان‌ها خواهد شد.

وی توجه به استعدادیابی و تیم‌های پایه برای پیشرفت یک رشته را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در خوزستان، مدارس هندبال قابل توجهی فعالیت می‌کنند اما نیاز به تلاش بیشتری در این حوزه است تا ورزش هندبال این استان به روزهای قبل خود برگردد.

پاکدل توضیح داد: در صورت وجود اختلاف بین اعضای این رشته در استان، باید کنار گذاشته شود و دلسوز هندبال باشیم.

رییس فدراسیون هندبال قول داد: در مساله واگذاری امتیاز یک تیم لیگ برتری به خوزستان نهایت تلاشم را انجام دهم.

وی با بیان اینکه لیگ برتر ویترین تمامی رشته‌های ورزشی است گفت: اکنون بازیکنان بسیاری از خوزستان در تیم‌های لیگ برتری کشور فعالیت می‌کنند که با حضور این نفرات می توان یک تیم را تشکیل داد.

براساس این گزارش مجمع انتخاب رییس هیات هندبال خوزستان برگزار و سروش کجبافی با ۱۸ رای برای چهار سال دیگر عهده‌دار این هیات شد.

همچنین حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: هندبال استان سرمایه‌های بسیار خوبی داشته که حفظ آنها و برطرف کردن مشکلات این رشته، وظایف رییس هیات را سنگین‌تر می‌کند.

وی برنامه ریزی در هیات‌های ورزشی استان را ضروری دانست و افزود: انتظار می‌رود در صورت وجود سوتفاهم در هیات هندبال، با روحیه ورزشکاری این موضوع برطرف شود.

بنی تمیم با اشاره به اینکه با تلاش‌های بسیار، سالن کوی پلیس اهواز برای هندبال تعیین شد توضیح داد: ۴۵ میلیارد ریال برای بهسازی این سالن تخصیص یافته و قطعا در آینده شرایط بهتری خواهد داشت.

وی در خصوص حضور یک تیم از خوزستان در لیگ برتر گفت: باید از ظرفیت‌های استانی برای تیم داری در لیگ برتر نهایت استفاده را کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha