۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85340459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احزاب مخالف دولت آلمان: مهاجران اوکراینی به کشورشان برگردانده شوند

تهران- ایرنا- احزاب مخالف دولت آلمان از مقام‌های این کشور خواسته‌اند مهاجران اوکراینی را برای بازگشت به وطن‌شان و جنگ در مقابل روسیه تحت فشار قرار دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، قانونگذاران و رسانه‌های اپوزیسیون آلمان از دولت این کشور خواسته‌اند نسبت به سیاست‌های مهاجرتی خود در قبال اوکراینی‌های ساکن این کشور تجدید نظر کند. آنها می‌گویند دولت باید مهاجران را برای بازگشت به کشورشان مجبور کند.

در حال حاضر از سوی احزاب مخالف دولت و در راس آنها اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) کمپینی علیه اقامت دائم مهاجران اوکراینی به راه افتاده است.

این احزاب استدلال می‌کنند که کشورشان با مشکلات تامین هزینه‌های مهاجران روبرو است و آنها باید برای جنگ با روسیه به کشورشان فرستاده شوند.

یورواستات تخمین می‌زند که حدود ۶۵۰ هزار تبعه اوکراینی در سن سربازی از سال ۲۰۲۲ این کشور را به مقصد کشورهای اروپایی ترک کرده‌اند.

طبق آمارهای دولتی آلمان تاکنون ۱۵ میلیارد دلار از بودجه ۲۴ میلیارد یورویی وعده داده شده توسط برلین برای کی‌یف در جهت معیشت پناهندگان هزینه شده است.

مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان اواخر ماه گذشته اعلام کرد که برلین اوکراینی‌ها را مجبور به بازگشت به کشور خود نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha