امام جمعه بیرجند: شهید مطهری و علامه مصباح طبیب فکر هستند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: افرادی همچون شهید مطهری و علامه مصباح طبیب فکر هستند و انسان را براساس مبنا می‌شناسند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار دست اندرکاران مراسم سومین سالگرد رحلت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: علامه مصباح یک شخص نیست بلکه یک جریان متصل به مکتب انبیا (ع) است.

وی بیان داشت: همانطور که یک مریض را باید معاینه کرد تا راه علاج بیماری را پیدا کند، جامعه بشری امروز نیز مریض است و دلیل این همه قتل، آوارگی، تخریب زیرساخت‌ها و مبارزه با ارزش‌های انسانی و الهی را باید پیدا کرد؛ کسانی که حالت دفاعی دارند زیر سوال نیستند اما به جان و مال، عقیده و افکار انسان‌ها این همه تهاجم پیداست که سالم نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این مهاجمان چیزی ندارند، پوچ و هیچ‌اند و گاهی در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم که در کشورهای به اصطلاح پیشرفته، جمعیت زیادی صدای سگ در می‌آورند؛ این بشر به ناکجا می‌رود و در توسعه هرچه بیشتر بیمارستان‌ها ساخته شود باز هم علاج نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌های انسان با حیوانات مشترک است ادامه داد: امروز بشر در شرایطی قرار گرفته که در کنار سبد غذایی و احتیاجات مختلف خود، یک سبد دارویی نیز دارد، همچون اعتیاد که هر کسی بیماری‌های جسمی دارد از طرفی بیماری‌های اعصاب و روان نیز دارد و دچار بیماری‌های روحی هم شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انسان دچار نوع دیگری از بیماری نیز هست که شاه کلید مساله آنجا بوده و بیماری فکری است، معمولا اینطوری است که برای بیماری‌های معمولی، پزشک را احترام می‌کنند اما در بیماری‌های فکری متخصص مربوط را نه تنها احترام نمی‌کنند بلکه آنها را می‌کشند همانطور که انبیا را شهید کردند.

وی اظهار داشت: افرادی همچون شهید مطهری را از میان بر می‌دارند چرا که آنها طبیب فکر هستند، انسان را براساس مبنا می‌شناسند و به شناخت جامع خودشناسی و خداشناسی رسیدند.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر این مسائل درست شود همه چیز درست می‌شود اما شرطش این است که کار کارشناسی شود و در انجام کار نیز تعلل نشود، به برکت خون شهدا شرایط مساعد و خوبی به دست آمده است اما کار حساب شده می‌طلبد.

وی افزود: از علامه مصباح به شهید آبرو تعبیر کرده‌اند و اگر نمی‌توانند به وسیله ترور حذف کنند، فرد را با ایجاد انزوا و از بین بردن آبرو حذف می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بیش از همه چیز بصیرت لازم است و برون رفت جامعه بشری از حالت فعلی باید بر مبنای بصیرت باشد چراکه دشمن با پیچیدگی و شیطنت آنقدر کار کرده که فریب خوردن حالت وراثتی پیدا کرده است.

وی بیان داشت: یک گوشه آن غرب فریبکار است که انحراف بشر مربوط به آن بوده با شیوه‌های تبلیغاتی فراگیر و مختلف و انواع حیله، با سلطه‌ای که بر جهان دارد از جهت پرورش نیرو، می‌گوید علوم انسانی به درد نمی‌خورد و علومی که پول داشته باشد، خوب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نتیجه این می‌شود که در کشورهای مختلف از جمله کشور ما همه در رتبه‌بندی‌های خود رشته‌های پولی را در رشته سطح بالا در نظر می‌گیرند و علوم انسانی برای کم استعدادترین‌ها می‌ماند، از جهت اساتید نیز گاهی این طور است.

وی افزود: اما در غرب بالاترین استعدادهای خود را به دنبال علوم انسانی می‌فرستند و هرچه شیطنت دارند در این علوم تزریق می‌کنند که نتیجه آن همین سلطه‌ای است که بر ملت‌های دنیا برای آنها حاصل می‌شود بعد نیروهای مورد نیاز خود در رشته‌های دیگر را از سایر کشورها که سرمایه خود را پای آن نیروها گذاشته‌اند با یک دعوت جذب می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: لذا بصیرت لازم است که گول آن تفکر را نخورده و با مکتب غنی اسلام بهترین نیروها را پرورش دهیم لذا مشکل بشر امروز، بیماری فکری است و متخصص و درمانگر آن مصباح‌ها و مطهری‌ها هستند.

وی گفت: بزرگداشت علامه مصباح و از قبیل ایشان فقط یک مراسم نیست، ایشان نیاز به مراسم ما ندارد بلکه ما نیاز به اندیشه او داریم و طرحی لازم است که بتواند در شیوه‌های آموزشی کشور تاثیرگذار باشد و به صورت کارشناسی تحت نظر آنهایی که اهلیت دارند تغییر میدانی حاصل شود که وظیفه مجریان است.

امام جمعه بیرجند افزود: باید طرح داده و پیگیری شود و در این جهت قدمی برداشته شود، این در حالی است که امروز مشتری‌های این مطالب در همان کشورهای غربی است، جمعیت آنجا مانند همه مردم انسان و کاملا قابل انعطاف هستند، منظور از غرب آن فرهنگ و اندیشه حاکم از نظر سیاسی و فرهنگی که حکومتشان را تشکیل می‌دهد، دزدانی که جمع شدند و به هر کشوری شبیخون می‌زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha