۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85341365
T T
۲۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار سازه غیرمُجاز در اراضی کشاورزی اصفهان تخریب شد

اصفهان - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از تخریب حدود ۲ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال تا به امروز خبر داد.

محمدتقی فرهادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار تخریب مورد اشاره سبب آزادسازی بالغ بر یکهزا رو ۹٠٠ هکتار از اراضی شد.

وی ادامه داد: تخریب ۶۱ پلاک تفکیکی بدون مجوز شامل دیوارکشی و ساختمان ویلایی در منطقه «زردنجان» اصفهان واقع در شرق این شهرستان نیز امروز صورت گرفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: مالکان قانون‌شکن بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی در این منطقه اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که آنها را بر اساس قانون تبصره ۲ ماده ۱٠ و ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخریب کردیم.

به گفته فرهادی، در یک سال اخیر بالغ بر ١١ هزار تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان اصفهان شناسایی شده که مقابله قانونی با آنها و آزادسازی اراضی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و دیوارکشی غیرقانونی در مناطق شرقی این خطه از جمله «زردنجان» بسیار زیاد است.

تغییر کاربری مزارع و دیوارکشی غیرقانونی توسط سودجویان انجام می‌شود، آنان زمین‌ها را با قیمت ناچیز از کشاورزان می‌خرند و با انواع ترفند به قیمت بسیار بیشتر می‌فروشند و با این کار سودهای هنگفتی به جیب می‌زنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha