۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85312337
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

١١ هزار تغییر کاربری در اراضی کشاورزی اصفهان شناسایی شد
عکس تزئینی است

اصفهان - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از شناسایی بالغ بر ١١ هزار تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان در یک سال اخیر خبر داد.

محمدتقی فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مساحت هر یک از مورد اراضی تغییر یافته متفاوت است اما بیشتر آن به ساخت و احداث دیوار مربوط می‌شود؛ اما بطور متوسط هر یک از این موارد تغییر کاربری شده هزار تا هزار و ۵٠٠ متر مربع است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: بسیاری از کاربری‌ها در مقیاس کوچک انجام می‌شود برای مثال ساخت یک اتاق ۲۰ تا ۵۰ متری در یک محدوده زمین کشاورزی و دیوار دور آن محدوده قابل توجهی از تغییر کاربری‌ها را به خود اختصاص داده است.

فرهادی تصریح کرد: اراضی کشاورزی با استفاده از سامانه پایش و با استفاده از رصد ماهواره ای در این استان از جمله اولویت‌های ما به شمار می‌رود.

وی گفت: در ۶ ماه نخست امسال بالغ بر ٢ هزار و ٢٠٠ مورد اجرای تبصره ۲ قانون حفظ اراضی در استان انجام و به جلوگیری از تغییر کاربری منجر شد.

به گزارش ایرنا، بر مبنای آمار موجود، از مجموع ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی کشور تاکنون بالغ بر ۵۰ درصد اراضی رفع تداخل شده است.

تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha