تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در شرق اصفهان بسیار زیاد است

اصفهان - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و دیوارکشی غیرقانونی در مناطق شرقی این خطه بسیار زیاد است.

محمدتقی فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تغییر کاربری مزارع و دیوار کشی غیرقانونی توسط سودجویان انجام می‌شود، آنان زمین‌ها را با قیمت ناچیز از کشاورزان می خرند و با انواع ترفند به قیمت بسیار بیشتر می فروشند و به همین دلیل سود هنگفتی را برایشان در پی دارد.

وی ادامه داد: از آنجا که خاک بسیاری از این مزارع مرغوب و یاکیفیت است، بنابراین استفاده نشدن از آن در کشت و کار به ضرر کشاورزی و تولید محصولات مختلف خواهد بود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: تنها ۳۰ درصد از خاک مزارع کشور از لحاظ رتبه بندی کیفیت بالا دارد بنابراین این ظرفیت نباید به راحتی از دست داده شود.

فرهادی خاطرنشان کرد: بهار سالجاری در منطقه زیار در شرق اصفهان بالغ بر ۷۰۰ مورد تخریب دیوار غیرمجاز انجام شد که تاثیر مثبتی برای سایر مناطق داشت و از شماری از اقدامات غیرقانونی مرتبط جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: هدف از حفظ اراضی کشاورزی، تولید محصولات و بالا بردن امنیت غذایی است بنابراین باید در جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز و تبدیل بی دلیل مزارع به دیگر کاربری‌ها حساس باشیم.

به گزارش ایرنا، بر مبنای آمار موجود، از مجموع ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی کشور تاکنون بالغ بر ۵۰ درصد اراضی رفع تداخل شده است.

تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha