۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85341466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجمع خیرین سلامت ۵۵۰ میلیارد ریال به بهداشت و درمان خلخال کمک کرد

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال گفت: مجمع خیرین ملی سلامت این شهرستان تاکنون بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال برای تهیه و نصب ۳۴ مورد تجهیزات پزشکی در بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر عمران خسروی در ششمین مجمع خیرین ملی سلامت خلخال افزود: این مجمع از بدو تشکیل آن در سال ۹۶ تاکنون علاوه بر کمک‌ به خرید تجهیزات پزشکی پیشرفته برای مراکز درمانی خلخال، در ساخت مراکز بهداشت و درمان شهری و خانه‌های بهداشت روستایی هم قدم‌های بلندی برداشته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال اضافه کرد: هم اکنون چهار مرکز بهداشتی - درمانی شهری و روستایی با کمک‌های مالی و همچنین اهدای زمین از سوی خیرین مجمع ملی سلامت این شهرستان در حال احداث است.

وی در ادامه از پایان ساخت ۱۳خانه بهداشت روستایی با استفاده از کمک مالی خیرین خبر داد و گفت: علاوه بر این ۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی در جاده هشتجین مرکز بخش خورش رستم و روستای قزل درق از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

دکتر خسروی گفت: با خرید و راه‌اندازی تجهیزات پزشکی کولونوسکوپی و آندوسکوپی از سوی مجمع خیرین ملی سلامت خلخال تاکنون ۸۰ بیمار تحت نظر متخصص گوارش ا این تجهیزات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال یادآورشد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجمع خیرین ملی سلامت خلخال در امر ترویج و نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو در جامعه، و در سال‌های اخیر۲۱ نفر در این شهرستان اقدام به اهدای اعضای بدن خود به نیازمندان کرده‌اند.

وی اظهار کرد: مجمع خیرین ملی سلامت این شهرستان علاوه بر کمک‌های مالی به خرید تجهیزات پزشکی و همچنین ساخت مراکز و خانه‌های بهداشت در اجرای طرح‌های پیشگیری این دانشکده از جمله پویش غربالگری فشار خون بالا و دیابت مشارکت تنگاتنگی با دانشکده علوم پزشکی دارد.

در این مراسم که امروز با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، نظامی، انتظامی، قضایی و خیرین حوزه سلامت در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی خلخال برگزار شد از خیرین سلامت این شهرستان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha