بازنگری برنامه‌های آموزشی دانشکده‌های علوم پزشکی باید پاسخگوی نیازها باشد

اردبیل-ایرنا- دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازنگری برنامه های آموزشی و توسعه رشته مقاطع باید مبتنی بر نیاز واقعی کشور صورت گیرد تا علاوه بر ارتقای کیفیت،پاسخگوی نیازها هم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر غلامرضا حسن زاده امروز پنجشنبه در نخستین جشنواره مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی خلخال افزود: برای ارتقای سطح آموزش در دانشکده های علوم پزشکی و دست یابی به دانشگاه کارآفرین و دانش بنیان، اول باید دانشگاه از این ویژگی ها برخوردار شود تا دانشجو کارآفرین تربیت شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه های نسل سوم اضافه کرد: یکی از کارکردهای دانشگاه جامعه محور و جامعه پذیری آن است به طوری که استادان آن در فرایندهای یادگیری تسهیل گر هستند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی در دستور کار گرفته است،گفت: در این زمینه در مناطق مختلف کمیته‌های مربوطه تشکیل شده تا در بحث های مرتبط با عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش برنامه ریزی لازم و اقدام شود.

دکتر حسن زاده خاطرنشان کرد: بازنگری‌های برنامه های آموزشی و توسعه رشته مقاطع باید مبتنی بر نیاز واقعی کشور صورت گیرد تا علاوه بر ارتقای کیفیت،پاسخگوی نیازها هم باشد و باید بدون تحمیل هزینه های اضافی آموزش را مبتنی بر بهره وری و بر حسب نیاز تقویت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در سال جاری با تغییر در برنامه های آموزشی سطح آموزش در دانشکده‌های علوم پزشکی ارتقا یافته و از سال آینده این برنامه ها بهتر و مطلوب تر اجرا خواهد شد.

بازنگری برنامه های آموزشی دانشکده های علوم پزشکی باید پاسخگوی نیازها باشد

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: علاوه براین وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برنامه جامعی برای برقراری ارتباط دانشگاهها، اعتبار بخشی و توسعه رشته مقاطع بین الملل در دستور کار دارد.

همچنین در این مراسم سید جواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال و رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با ابراز خرسندی از میزبانی نخستین جشنواره مدیریت جامع کیفیت علوم پزشکی افزود:برای توسعه رشته‌های پزشکی و همچنین فضای فیزیکی دانشکده علوم پزشکی خلخال با تمام توان همکاری می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، در نخستین جشنواره مدیریت جامع کیفیت آموزش دانشکده علوم پزشکی خلخال که با حضور معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی ،کارشناسان، اساتید دانشگاه و پزشکان و محققین کلان منطقه ۲ کشور و و همچنین میهمانانی از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شهید بهشتی تهران و به مدت یک روز درسالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد، شرکت کنندگان مقالات خود در خصوص نحوه و چگونگی ارتقای آموزش در دانشکده‌های علوم پزشکی کشور را ارائه کردند.

به گفته دکتر عمران خسروی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال هم اکنون در این دانشکده ۴۰۰ نفر دانشجو در ۶ رشته از جمله پرستاری، مامایی ،بهداشت عمومی، بهداشت محیط کار، تغذیه و فناوری تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha