۱۲ بقعه متبرکه همدان میزبان جشن ولادت حضرت زهرا (س)

همدان- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: جشن‌های ویژه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مادر همزمان با ۲۰ جمادی الثانی در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این بقاع متبرکه جشن میلاد حضرت زهرا (س) همراه با برنامه‌های شاد و فرهنگی، اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، مولودی خوانی، سرود، مسابقات متنوع فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برگزار شد و امروز نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: تعداد هشت مبلغ بومی و یک مبلغ اعزامی از قم با فعالیت چند رسانه ای در تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در این جشن‌ها فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اجرای صحیح نیات واقفین و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه و نیز توزیع سبد کالا در بین نیازمندان در ایام ولادت حضرت زهرا (س) انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: برگزاری آیین ولادت حضرت زهرا(س) در بقاع شاخص از جمله امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع) و شاهزاده حسین(ع) شهر همدان، امامزاده محمد(ع) و علی(ع) شهر نهاوند، امامزاده عبدالله(ع) و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) شهر ملایر و امامزاده ذوالفقار(ع) شهر کبودرآهنگ برپا شد.

قرار دوازدهم، طرحی برای دستگیری از نیازمندان

وی اظهار کرد: طرح قرار دوازدهم که در بقاع شاخص کشور و استان همدان در حال اجراست جایی برای تبدیل سرمایه های دینی به عمل صالح و فرصتی در دستگیری از نیازمندان ایجاد کرده است که در این راستا روز گذشته پنج سری سیسمونی و شیرخشک برای نیازمندان جمع آوری و توزیع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طرح قرار دوازدهم به منظور ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بر مبنای مشارکت مردمی تدوین و ابلاغ شده تا با جذب مشارکت های خیران به عنوان مهدی یاوران، بتواند خدمات ارزشمندی را در دوازدهم هر ماه به افراد نیازمند ارائه دهد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: این طرح به نام و یاد امام عصر (عج) که در دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: متولیان طرح قرار دوازدهم بر آن هستند تا از سویی یاد و نام امام زمان (عج) را در جامعه منتشر و از سوی دیگر فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم (عج) را ترویج و زمینه حضور همگانی را در این خدمت مقدس فراهم کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حضرت زهرا (س) را افتخاری بزرگ برای جهان تشیع و الگوی مناسبی برای تمام زنان مسلمان دانست و افزود: سراسر زندگی این حضرت مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی، برگزاری آیین‌های مختلف فرهنگی در این مکان‌های مقدس در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان قرار گرفته است.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

چهارشنبه، ۱۳ دیماه ۱۴۰۲ (۲۰ جمادی الثانی سال ۱۴۴۵ قمری) ولادت حضرت زهرا (س) روز زن یا روز مادر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha