۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85342165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درختکاری دختران گنبدی به نام «مادر»

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85342165
درختکاری دختران گنبدی به نام «مادر»

گنبدکاووس- ایرنا- تعدادی از دانش آموزان دختر گنبدکاووس روز چهارشنبه همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به نام مادرانی که برخی‌ها از آنان آسمانی‌ شده‌اند، نهال کاشتند.

به گزارش ایرنا، دختران دانش‌آموز گنبدی با حضور در این بوستان ۷۰ نهال به نام مادران خود کاشتند و قول دادند از آنها تا زمان تبدیل شدن به درخت تنومند مراقبت کنند.

کارشناسان در این برنامه که به همت کانون پرورش فکری، منابع طبیعی، شهرداری، محیط زیست و آموزش و پرورش برگزار شد، دانش آموزان را از اهمیت نقش درخت در حفظ محیط زیست، جلوگیری از بروز حوادث طبیعی مانند سیل و طوفان و سلامت انسان و سایر زیستمندان آگاه کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه به پیشنهاد کانون با همکاری دیگر نهادها و ادارات برگزار و ۷۰ نهال توسط دانش آموزان در بوستانی به نام مادر کاشته شد.

سمیه محمدی افزود: قرار است دانش آموزان از این نهال‌ها مراقبت کنند.

درختکاری دختران گنبدی به نام «مادر»

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس هم در حاشیه این برنامه گفت: با توجه به اینکه شمال شهرستان در معرض بیابانزایی قرار دارد امسال ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار اصله نهال گلدانی مرتعی در گنبدکاووس کاشته می‌شود.

فرشید رحمانی با اشاره به اهمیت کاشت نهال‌ها در مقابله با بیابانزایی و ریزگردها در شمال گنبدکاووس، از مردم خواست در حفاظت از این بوته‌کاری‌ها که نیاز به ۲ سال مراقبت دارد به منابع طبیعی کمک کنند.

وی افزود: در شمال شهرستان گنبدکاووس حدود ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه‌ها در معرض بیابانزایی قرار دارد.

وی گفت: از مجموع مساحت ۵۴۱ هزار هکتاری گنبدکاووس، ۳۴۱ هزار هکتار آن جزو عرصه‌های منابع طبیعی و ملی است که صیانت از آنها توسط همکاران با همراهی شرکت‌های تعاونی مرتعداری و دامداران منطقه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha