۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85343349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات کالا از استان اردبیل ۹ درصد افزایش یافت

اردبیل- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از گمرکات این استان در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، مسعود ایرانی در نشست بررسی آخرین وضعیت بخش تجارت استان گفت: بر اساس آمارهای گمرکی میزان صادرات از اردبیل به کشورهای همسایه به‌ویژه حوزه قفقاز در هشت ماهه امسال از نظر وزن ۹ درصد و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۲۱۰ تن انواع محصول در مدت مورد اشاره با ارزش تقریبی ۱۰۵ میلیون دلار از مسیر گمرک بیله‌سوار صادر شده که مقصد بیشتر کالاهای صادراتی کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، بلاروس و سایر کشورهای حوزه قفقاز بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: بیشتر محصولات صادراتی از گمرکات استان شامل سیب‌زمینی، مصالح ساختمانی، شیشه، کاشی و در کنار آنها خدمات فنی و مهندسی بوده و در مجموع در سال‌جاری شاهد افزایش صادرات و تعاملات قانونی با کشورهای حوزه قفقاز هستیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش صادرات به کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز شرایط رشد و بالندگی اقتصادی استان اردبیل را فراهم کرده است، عنوان کرد: افزایش صادرات مسیر و افق روشنی را پیش روی همه ما قرار می‌دهد و در همین راستا تلاش می‌شود تا روند صادرات محصولات از نظر وزنی و ارزشی تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

ایرانی اضافه کرد: همچنین هشت ماهه امسال با کاهش واردات روبه‌رو بودیم که به طور قطع در کنار افزایش چشمگیر صادرات و تعاملات با کشورهای حوزه قفقاز، می‌تواند یک فرصت استثنایی برای ایجاد تحول در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل باشد.

وی اظهار کرد: واردات کالا از گمرکات استان اردبیل در این مدت از نظر وزنی ۱۷ درصد و از نظر ارزشی ۳۴ درصد کاهش پیدا کرده است و همه این فعالیت‌ها نشان دهنده روند رو به رشد بخش صنعت و تولید در مسیر صادرات است که نتایج مثبتی را نیز برای استان به همراه خواهد داشت.

حدود یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان فعالیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha