۶۵۳ متقاضی مسکن ملی در قصرشیرین برای ساخت خانه زمین دریافت می‌کنند

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: تاکنون از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی مسکن در طرح ملی نهضت مسکن این شهرستان ۶۵۳ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که به همه آنها زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نجفی روز پنجشنبه در شورای مسکن قصرشیرین در محل فرمانداری افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان درخواست ۲ هزار و ۳۱۰ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم رد و ۴۶۰ نفر نیز انصراف دادند.

وی با بیان اینکه تقاضای هفت نفر نیز در دست بررسی و رسیدگی است، اضافه کرد: با استمرار اجرای طرح نهضت ملی مسکن افراد بیشتری در قصرشیرین از مزایای آن برخوردار و صاحب خانه می شوند.

وی اظهار کرد: در گام اول طرح نهضت ملی مسکن قصر شیرین برای آن دسته از افرادی که واجد شرایط تشخیص داده شدند ۵۶ هکتار زمین در فازهای پنج و ۶ قصرجدید مشخص و جانمایی شد که ۳۶ هکتار آن توسط اداره راه و شهرسازی به بنیاد مسکن برای تسطیح واگذار شده است.

وی با بیان اینکه نقشه تفکیکی ۳۶ هکتار مورد نظر توسط مشاور بنیاد مسکن تهیه شده است؛ روند تسطیح و واگذاری زمین برای ساخت خانه متقاضیان قصرشیرین را کند ارزیابی و با انتقاد از آن گفت: در بحث ساخت مسکن ملی و خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد این شهرستان نیازمند تلاش، هماهنگی، جدیت و انسجام هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی هستیم.

فرماندار قصرشیرین همچنین گفت: ۵۲ نفر در طرح جوانی جمعیت این شهرستان ثبت نام کردند که زمین ۱۱ مورد آن تحویل و کار واگذاری و سند تک برگ ۱۵ نفر از این متقاضیان در دست اقدام است؛ همچنین ۲۲ بهمن ماه آینده واگذاری زمین و اسناد ۲۶ فقره از مجموع این ۵۲ پرونده انجام می‌شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه و همسایگی عراق بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha