۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85343420
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عضو شورای شهر همدان: تاکسی‌های پیکان جمع آوری شود

همدان- ایرنا- رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: خودروهای تاکسی پیکان باید تا پایان سال جاری از مدار حمل و نقل عمومی جمع آوری و طرح نوسازی برای رانندگان این خودروها اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی حیدری روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا با تاکید بر اینکه شهرداری اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را جدی بگیرد افزود: در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، شورای ششم برنامه‌ریزی خوبی داشته و در بودجه سال جاری نیز حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات لحاظ کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری هنوز برای این هدف مهم، اقدام شایسته‌ای انجام نداده و انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال جاری حداقل تمامی تاکسی‌های خودروی پیکان تعویض شود.

حیدری با بیان اینکه تاکنون تاکسی رانی ۲۰ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات نوسازی خودروها، در بانک مهر سپرده گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: لازم است مابقی ۷۰ میلیارد ریال مرحله نخست تسهیلات نوسازی خودروها نیز سپرده گذاری شود تا هر چه سریعتر تا پایان سال خودروهای پیکان تعویض و نوسازی شود.

عضو شورای شهر همدان: تاکسی‌های پیکان جمع آوری شود

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در انجام ماموریت‌ها باید تدبیر داشته باشد، افزود: ترک فعل و عدم اجرای مصوبات تخلف است و شهرداری در این زمینه باید حساسیت داشته باشد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان از عدم اجرای طرح اعمال قانون در خصوص خودروهای آلاینده انتقاد کرد و گفت: شهرداری همدان در زمینه برخورد با خودروهای آلاینده اطلاع رسانی خوبی انجام داد اما در این زمینه به درستی عمل نکرد.

حیدری با بیان اینکه خودروهای فرسوده عامل آلودگی هوای شهری است و باید در قبال آن‌ها به تکالیف قانونی عمل شود، اظهار کرد: بی‌تفاوتی در این زمینه تخلف است و با عدم برخورد با این خودروهای آلاینده شرایط برای پیگیری قانونی ترک فعل مدیران مربوطه فراهم است، چرا که هوای پاک از بزرگترین موهبت‌های الهی و از عوامل مهم سلامتی است‌.

در حال حاضر سه هزار و ۴۵۰ تاکسی و تاکسی ون و پنج هزار راننده دارای کارت شهری در همدان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha