۶۵ درصد از زوجین مشهدی ذهن خوانی را از طرف مقابل انتظار دارند

مشهد- ایرنا- مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد گفت: براساس پژوهش مشترکی که همراه با دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص علل بروز طلاق زوجین در این کلانشهر انجام گرفت، ۶۵ درصد از زوجین مشهدی بر این باور بودند که باید طرف مقابل ذهن آنان را بخواند.

به گزارش ایرنا، عباس نظافت جمعه شب در چهارمین همایش باشگاه اجتماعی همسران مشهدی در محل مجتمع شهدای سلامت، افزود: یکی از آسیبهای مهم در زندگی زناشویی، طلاق های عاطفی یا طلاق های محضری است که بیشترین آن در سالهای ابتدای زندگی زوجین رخ می دهد.

وی بیان کرد: در پژوهشی که با همراهی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد، پنج ارتباط عاطفی یا باور غلط اجتماعی به عنوان پاشنه آشیل در ارتباطات زناشویی تعیین شده که یکی باورمندی ۶۵ درصد از زوجین به ذهن خوانی توسط فرد مقابل و دومی باور داشتن به اینکه سواد کلاسیک همان سواد زندگی است در حالی که میزان سواد ۶۵ درصد از زوجین مشهدی کارشناسی به بالا بود.

نظافت با تاکید بر اینکه سواد کلاسیک از سواد زندگی جدا است و باید مهارتهای درست زندگی کردن را آموخت، گفت: در این راستا باشگاهی توسط سازمان اجتماعی – فرهنگی شهرداری مشهد با عنوان باشگاه اجتماعی همسران مشهدی راه اندازی شد که هدف اصلی آن کنترل طلاق در سالهای ابتدای زندگی زوجین بود.

مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد ادامه داد: پارسال ۶ هزار و ۶۰۰ جوان مشهدی در باشگاه اجتماعی مزبور آموزشهای زندگی را در قالب یک برنامه ۹ ماهه فرا گرفتند تا باورهای غلط اجتماعی برخی از آنان اصلاح شود، این برنامه در تمام مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد اجرا شده است.

وی بیان کرد: امسال ۱۰ هزار زوج زیر پوشش باشگاه اجتماعی همسران مشهدی قرار گرفتند و برنامه های آن را فرامی گیرند تا بتوان از این طریق پنج باور اشتباه اجتماعی زوجین را اصلاح کرد، شعار این باشگاه نیز هم افزایی است.

۶۵ درصد از زوجین مشهدی ذهن خوانی را از طرف مقابل انتظار دارند

رئیس کمیسیون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بهره گیری از آیات قرآن به تبیین هدف از ازدواج و موفقیت در آن اشاره کرد و گفت: هدف از ازدواج آرامش است و ازدواج موفق نیز به میزان آرامشی که بین زوجین برقرار می شود، بستگی دارد.

امیرحسین بانکی پور افزود: اگر فرد با همسرش به آرامش برسد، این آرامش مقدمه پیشرفتهای او در زندگی اش می شود، خداوند نیز برای تضمین این آرامش ۲ هدیه به زوجین داده که یکی مودت و دیگری رحمت است.

وی بیان کرد: مودت همان عشقی است که بین زوجین ایجاد می شود و این علاقه شدید باعث ایجاد مسوولیت طرفین نسبت به همدیگر می شود، رحمت سه جلوه دارد که شامل گذشت از اشتباهات یکدیگر، چشم پوشی از عیوب هم، جبران بدی فرد با خوبی کردن به او است، زوجین تلاش کنند این ۲ هدیه خداوند را در زندگی زناشویی خود حفظ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha