۶ هزار و ۳۱۱ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد بروجرد هستند

بروجرد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد گفت: ۶ هزار و ۳۱۱ زن سرپرست خانوار این شهرستان از حمایت های این نهاد در حوزه های مختلف بهره مند هستند.

رضا لک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد خانوار با هدف توانمندسازی در طرح های مختلف کمیته امداد مانند اشتغال، بیمه بیکاری، حمایت های حوزه مسکن، تحصیل فرزندان و تامین جهیزیه برای دختران بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد بروجرد بر اثر طلاق سرپرستی خانوار را بر عهده گرفته اند، بیان کرد: این افراد اعتیاد و بیکاری همسر را از علت های عمده طلاق خود عنوان می کنند و سرپرستی فرزندان خود را بر عهده می گیرند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد اضافه کرد: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و در راستای ایجاد اشتغال در زنان سرپرست خانوار ۶۰ درصد از تسهیلات اشتغال صرف ایجاد شغل زنان سرپرست خانوار در سال جاری شده است، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در زمینه های تولیدی پوشاک زنانه، آرایشگری، کافی نت، سبزی آماده، آژانس بانوان، دامداری، کارهای تولیدی و مشاغل خرد فعالیت می‌کنند.

لک یادآور شد: کمیته امداد شهرستان بروجرد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و کاهش فقر در خانواده های نیازمند در مجموع به ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف مهم کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان و مددجویان تحت پوشش از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم کردن بسترهای درآمدزایی است در همین راستا تلاش می شود زمینه توانمندسازی و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف مهیا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha