۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85345255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید و فروش اراضی رودخانه خرگوشناب سلسله ممنوع است

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه خرید، فروش و هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه های استان ممنوع است و پیگرد قانونی دارد، گفت: خرید و فروش اراضی رودخانه خرگوشناب سلسله ممنوع است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، داریوش حسن نژاد روز شنبه افزود: افراد، تشکل ها و تعاونی هایی به تازگی بدون استعلام یا اخذ مجوز از امور آب مبادرت به تنظیم مبایه نامه و خرید و فروش اراضی واقع در بستر و حریم مسیل رودخانه "خرگوشناب" سلسله و سایر رودخانه ها و مسیل ها کرده اند.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه سند بستر مسیل خرگوشناب بنام شرکت آب منطقه ای به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی صادر شده است، اخطار داده می شود با متخلفان و سودجویان بر اساس تبصره سه و چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب برخورد قانونی و از طریق قوه قضاییه پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: به استناد قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه تعیین حد بستر و حریم رودخانه، مسیل، انهار و سراب ها همچنین دستورالعمل و بخشنامه های وزارت نیرو، شرکت آب منطقه ای به نمایندگی از طرف حکومت جمهوری اسلامی بر روی مقادیر بستر فعال، سیلابی، آزاد شده، مرده و متروکه مالکیت دارد.

حسن نژاد تاکید کرد: خرید و فروش، ساخت و ساز، دخل و تصرف، احداث اعیانی، غرس نهال، فنس کشی و تخلیه نخاله در مجموعه بستر و حریم ممنوع می باشد و پیگیرد قانونی دارد.

طول رودخانه های لرستان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha