استاندار : ۳۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌آهن چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

شهرکرد - ابرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تسریع در روند اجرایی راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به منظور بهره‌برداری از آن تا پایان دولت سیزدهم گفت: راه‌آهن از جمله طرح‌های پیشران استان و از خواسته‌های اصلی مردم است که در سفر دوم رییس‌جمهور به شهرکرد برای آن ۳۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در سفر نخست رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار میلیارد ریال به این طرح تخصیص یافت.

حیدری تصریح کرد: هم‌اکنون روند اجرای این طرح سرعت گرفته و قرار شده است بازدیدها از این طرح به‌طور ماهانه و مستمر باشد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی یادآور شد: در طول مسیر راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۱۵ تونل و ۲ کیلومتر پل پیش‌بینی شده که بیشتر آن‌ها افزون‌بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حیدری اولویت چهارمحال و بختیاری در ابتدای دولت سیزدهم را رفع تنش آبی و تامین آب پایدار به عنوان یکی از خواسته‌های اصلی مردم دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون طرح‌های آبی به نتیجه رسیده اکنون سایر پروژه‌ها در اولویت قرار گرفته است تا تقدیم مردم شود.

به گزارش ایرنا، قطعه نخست از ایستگاه مبارکه اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به‌طول ۴۱.۸۲ کیلومتر، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردیال و قطعه سوم و چهارم از گردنه زردیال تا شهرکرد در حال اجراست.

طول مسیر طرح ۹۲ کیلومتر است و ۱۱ دهانه پل به‌طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل دارد.
عملیات مطالعه و اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

این طرح با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha