راه‌آهن چهارمحال و بختیاری ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۴۸ درصد در بخش زیرسازی و روسازی پیشرفت فیزیکی دارد.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، عباس خطیبی روز شنبه در بازدید از طرح راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد اظهار کرد: راه‌آهن چهارمحال و بختیاری با کاربری بار و مسافر در بخش زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفرهای رئیس‌جمهور به استان بر سرعت بخشی به آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مسیر اجرای این پروژه تپه ماهور و کوهستانی است، گفت: تلاش می‌شود این طرح قبل از پایان دولت سیزدهم به‌عنوان یکی از چهار طرح مهم کشور تکمیل و بهره‌برداری شود.

معاون ساخت و توسعه راه آن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، شهرکرد بیست‌وپنجمین استان متصل به شبکه ریلی در کشور می‌شود.

وی یادآور شد: در سفر نخست رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح مصوب و ۶ هزار میلیارد ریال آن تخصیص داده شد و در سفر دوم هم 30 هزار میلیارد ریال برای این پروژه پیش بینی شده است.

خطیبی گفت: از ابتدای ساخت راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه شده که این میزان سرمایه‌گذاری با احتساب ارزش روز بیشتر است و تکمیل و بهره‌برداری از این طرح حداقل ۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

ساخت راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به خوزستان مطالعه می‌شود

خدایار باقری سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم در جریان این بازدید با بیان اینکه ساخت راه‌آهن این استان به خوزستان در حال مطالعه است، گفت: اتصال به راه‌آهن سراسری و مرکزی کشور در قالب راه‌آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان نقش مهم و اثرگذاری در تسریع روند توسعه استان دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری با بیان اینکه اجرای راه آهن مبارکه- سفیددشت-شهرکرد به منابع اعتباری ملی نیاز دارد، گفت: راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت زیرسازی آن به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، عملیات مطالعه و اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

قطعه نخست از ایستگاه مبارکه اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به‌طول ۴۱.۸۲ کیلومتر، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردیال و قطعه سوم و چهارم از گردنه زردیال تا شهرکرد در حال اجراست.

طول مسیر طرح ۹۲ کیلومتر است و ۱۱ دهانه پل به‌طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha