عرضه مستقیم کالا در بازارچه ها تورم را در کرمانشاه کاهش می دهد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه عرضه مستقیم کالا را در بازارچه ها و میادین میوه و تره بار مهم دانست و گفت: باید بازارچه های عرضه مستقیم کالا به خصوص اقلام خوراکی داشته باشیم چرا که این کار اثر محسوسی در کاهش تورم دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی روز شنبه در جلسه ای با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان در سرسرای شهدای دولت استاندای بیان کرد: باید در موضوع تورم در استان تحول ویژه ایجاد کنیم و مساله تورم را اولویت کاری خودمان قرار بدهیم و در این راستا مدیران باید گزارش دهند که برای مهار تورم چه کار ویژه ای انجام داده اند.

براساس اعلام «عبدالوحید محمدی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نرخ تورم در کرمانشاه اکنون حدود ۵۰ درصد است و استان در حال حاضر در جایگاه ششم بالاترین نرخ تورم در کشور قرار دارد. به گفته وی اکنون پایین ترین نرخ تورم بین استانهای کشور ۴۱ درصد و بالاترین آن حدود ۵۳ درصد است.

وی همچنین بر لزوم نظارت فرمانداران بر بانک ها در پرداخت تسهیلات ضروری مانند وام ازدواج و مشاغل خانگی تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه اجرای فیبر نوری را نمونه یک تجربه خوب از مشارکت جمعی مثال زد و گفت: فرمانداران باید بتوانند تعامل خوبی با ادارات داشته باشند تا طرح های نیمه تمام اجرا شود.

صحرایی تصریح کرد: موانع دست و پاگیر اداری نباید باعث کند شدن خدمت به مردم شود و این کار به تعامل دستگاه ها نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه در ادامه خطاب به فرمانداران، بخشداران و شهرداران حاضر در جلسه در خصوص انتخابات گفت: ما طرفدار اصل انتخابات هستیم نه شخص خاص و در حقیقت مجری فعال و بی طرف انتخابات خواهیم بود.

وی تاکید کرد: آبروی نظام اسلامی قابل معامله نیست و با مسوولی که بی طرف نباشد و طرفداری یا تخریب کند، برخورد خواهد شد.

صحرایی افزود: طبق دستور صریح رهبری همچنین بنا بر حکم عقل و شرع ، موظف به امید آفرینی برای انتخابات هستیم و در این راستا زیباسازی و فضا سازی شهرها تا قبل از انتخابات باید در دستور کار قرار بگیرد و و همچنین تابلوهای شهری نیز برای انتخابات باید تغییر کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر نظارت هوشمندانه بر خدمت رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: در این ایام سه اولویت مورد نیاز مردم هر منطقه برای خدمت رسانی باید استخراج شود تا مردم حس خوش دریافت خدمت را درک کنند.

وی ایام پیش رو در ماه های رجب ، شعبان، رمضان و دهه فجر را فرصت مناسبی برای جلوه های خدمت دانست و بیان کرد: مردم باید سه ماه شاد را تجربه کنند و در این ایام پیش رو همه فرمانداران باید برنامه مشخص داشته باشند.

وی با اشاره به برخورداری مناطق صفر مرزی از نعمت گاز گفت: این خدمات نظام باید برای مردم مشخص شود.

صحرایی ارتباط مستقیم با مردم را دیگر موضوع پر اهمیت عنوان کرد و افزود: ارتباط اثرگذار مردمی برای کارگشایی باید مورد توجه جدی مسوولان باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین فرمانداران را از هرگونه گفتار یا رفتار شائبه برانگیز در ایام انتخابات برحذر داشت و تاکید کرد: هرگونه اقدام چالش برانگیز خلق الساعه ممنوع است و تصمیمات باید پخته و سنجیده باشد تا احساسات مردم آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: انتخابات باید انگیزه ما را برای خدمت بیشتر کند و در این راستا باید به مباحث اقتصادی در استان تحرک بیشتری بدهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha