۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۵۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85345819
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش مخالفت‌ها در داخل دولت بایدن با کشتار مردم فلسطین

تهران-ایرنا- بسیاری از مقامات دولت بایدن خواستار تغییر سیاست‌های کاخ سفید در حمایت بی قید و شرط از اسرائیل در کشتار مردم فلسطین هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، این هفته با استعفای علنی یکی از مقامات وزارت آموزش و نامه ای که توسط بیش از چندین کارمند پویش ضدبایدن امضا شد، مشخص شد که مخالفت‌ها با سیاست حمایتی آمریکا از اسراییل در جنگ غزه بیش از پیش جدی شده است.

پیشتر نمایندگان کنگره، مساله شرطی سازی کمک به اسرائیل را مطرح کرده بودند.

جاش پل، یک مقام بخش فروش اسلحه در وزارت خارجه در اعتراض به نشانه‌های افزایش نارضایتی در ماه اکتبر استعفا داد. وی گفت: من در هفته‌های اخیر از افرادی می‌شنوم که جدی‌تر به استعفا فکر می‌کنند.

طارق حبش، مسوول وزارت آموزش نیز همین جملات را تکرار می‌کند. حبش که یک آمریکایی فلسطینی الاصل است، اولین منصوب سیاسی از دولت بایدن است که استعفای خود را به رسانه ها رساند و نامه ای سرگشاده منتشر کرد.

وی با اعلام استعفای خود از سمت مشاور دفتر برنامه ریزی نوشت: من نمی توانم سکوت کنم زیرا این دولت چشم خود را بر جنایاتی که علیه جان بی گناهان فلسطینی انجام می‌گیرد، بسته است. وی افزود: امیدوارم با رئیس جمهور و افرادی که در حال اتخاذ تصمیمات سیاسی در مورد این موضوع هستند برخورد شود چون این تصمیمات زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک روز قبل از استعفای حبش، ۱۷ کارمند دولت با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار آتش بس و شرطی کردن کمک نظامی به اسرائیل شدند. در نامه آنها از بایدن خواسته شد تا گام های مشخصی برای پایان دادن به حمایت از رژیم آپارتاید، اشغال و پاکسازی قومی در نوار غزه بردارد.

البته این موارد تازه‌ترین انتقادات در داخل دولت بایدن است. ماه گذشته، گروهی از مقامات دولتی صورت خود را با ماسک مخفی کردند و در مقابل کاخ سفید در حمایت از آتش‌بس تظاهرات کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha