بررسی موانع تعاونی‌های مسکن مساله‌دار زنجان در نشست امشب رئیس جمهور+فیلم

زنجان- ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان بازدید از روند ساخت و ساز تعاونی‌های مسکن زنجان در جمع متقاضیان مسکن این شهر به آن‌ها قول داد که امشب در نشستی به ریاست آیت الله رئیسی مسایل و موانع تعاونی های مسکن مساله دار به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری افزود: برخی تعاونی‌های استان زنجان در سال‌های گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که موانع قانونی آن‌ها متفاوت است.

وی عمده مشکل این تعاونی‌ها را در حوزه قانون منع تغییر کاربری و فروش زمین‌های کشاورزی دانست و گفت که این زمین ها امکان الحاق به شهر را نداشته‌اند.

منصوری بیان کرد که در سفر ۲ روزه به زنجان با مردم این مناطق از نزدیک گفت وگو داشته‌ایم و امشب در نشست با رئیس‌جمهور به مشکلات این تعاونی‌ها خواهیم پرداخت.

شماری از سهام داران و ذینفعان این تعاونی ها در این دیدار خواستار رسیدگی به مشکلات ایجاد شده از سوی تعاونی‌های مسکن و حل و فصل مسایل حقوقی و اداری آنها پس از گذشت چندین سال شدند.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از دیروز (جمعه) ۱۵ دی ۱۴۰۲ آغاز شد. در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ طرح و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی (نهضت ملی،‌حمایتی و...) در مجموع به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بهره برداری شود.
مهمترین این طرح‌ها احیا و راه‌اندازی هشت واحد صنعتی و تولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ بهره‌برداری پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha