۴۵ کارخانه در استان سمنان ۱۳ هزار میلیارد ریال وام دریافت کردند

سمنان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: افزون بر ۱۳ هزار میلیارد ریال وام به ۴۵ واحد تولیدی صنعتی استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یادگار احمدی روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، گفت: از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ و با آغاز فرآیند ثبت نام متقاضیان وام، به ۴۵ واحد تولیدی صنعتی استان بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی تصریح کرد: هفت واحد تولیدی به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، ۲۲ واحد به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال وام رونق تولید و ۱۶ واحد به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال وام تبصره ۱۶ دریافت کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: این تسهیلات به منظور پشتیبانی موثر از بنگاه‌های اقتصادی، تامین نقدینگی مورد نیاز آنها و تکمیل، اجرا و راه‌اندازی طرح‌های اولویت‌دار پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: کلیه واحدهای مشمول دریافت وام می‌توانند با ورود به سامانه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت به سامانه مراجعه، درخواست خود را تکمیل و ثبت کنند تا از طریق کارگروه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید بررسی و معرفی به بانک آنها صورت پذیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: در این جلسه مشکلات بانکی، امور زیربنایی و گمرکی پنج واحد تولیدی صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و در جهت رفع موانع موجود تصمیماتی اتخاذ، گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات به متقاضیان و گزارش کارگروه رشد تولید توسط دستگاه های مربوطه ارائه شد.

به همت دولت سیزدهم، ۱۶۴ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان سمنان با همراهی بخش‌های مختلف به چرخه تولید بازگشت. از مجموع واحدهای تولیدی ۱۰۰ درصد راکد احیاشده در استان سمنان ۹۳ واحد صنعتی، ۶۰ واحد معدنی، ۱۰ واحد کشاورزی و یک واحد خدماتی است.

۲ هزار و ۲۲۵ نفر با راهبرد احیای واحدهای تولیدی راکد استان سمنان در دولت سیزدهم از بیکاری رهایی یافتند و شاغل شدند.

استان سمنان ۲ هزار واحد صنعتی و معدنی دارد که ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده، بیش از ۶۲۶ معدن وجود دارد و سالانه افزون بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است، بر پایه شواهد زمین‌شناسی پیش‌بینی می‌شود ذخیره معدنی این استان بیش از ۲ و نیم میلیارد تن باشد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha