۱۸ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85346631
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۹۴ درصد شکایات گیلانی ها در حوزه بازار رسیدگی شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در ماهه امسال چهار هزار و ۸۳۸ مورد از شکایت های مردمی ثبت شده در سامانه ۱۲۴ تعزیرات حکومتی مربوط به این سازمان بوده که چهار هزار و ۵۴۹ مورد آن رسیدگی شده و بقیه نیز در دست بررسی است.

صالح محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قیمت‌ بالاتر از نرخ تعیین شده‌، گران‌فروشی، کم فروشی‌ نانوایی‌ها و نارضایتی‌های مردمی از کیفیت و سلامت محصولات عمده‌ترین موارد شکایت‌ها بوده‌است.

وی با اشاره به تشکیل ۳۰۰ پرونده تخلف صنفی و تعزیراتی به ارزش ۶۹ میلیارد ریال از طریق ثبت در سامانه ۱۲۴ طی این مدت توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: همچنین پنج هزار و ۹۶۳ عملیات بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد که از مجموع بازرسی ها، چهار هزار و ۷۳۸ مورد عدم تخلف مسجل شده و برای هزار و ۲۱۷ متخلف نیز پرونده صنفی و تعزیراتی تشکیل شده‌است.

وی با بیان اینکه در این مدت هشت مورد صورتجلسه کشف کالا و ارز قاچاق به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد ریال در استان تشکیل شد، اضافه کرد: امسال هشت طرح نظارتی ملی و استانی شامل؛ فجر تا فطر، ویژه نوروز و رمضان ۱۴۰۲، گران‌فروشی جوجه یکروزه، مرغ زنده، گوشت و مرغ، نظارتی شکر، ویژه بازگشایی مدارس و شب یلدا اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: در اجرای این طرح‌ها هزار و ۱۳۸ مورد عملیات بازرسی انجام شد که ارزش ریالی پرونده‌های تعزیراتی در این طرح ها ۵۵ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال است.

وی با اشاره به بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک سازمان جهاد کشاورزی گیلان با سایر دستگاه‌ها بیان کرد: در ۹ ماه گذشته ۳۷۲ مورد بازرسی و گشت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده که در این گشت‌ها پرونده‌های تعزیراتی به ارزش ۷۲۴ میلیون ریال تشکیل شده‌است.

محمدی در بازرسی از گروه کالاهای خوراکی و صنایع غذایی هم افزود: پنج هزار و ۶۱۳ مورد بازرسی از این بخش انجام شده است که بیشترین آنها با رقم با چهار هزار و ۱۷۴ مورد مربوط به آرد و نان و ۹۷۲ مورد بازرسی هم در حوزه مواد پروتیئنی بوده که در مجموع ارزش ریالی پرونده‌های تعزیراتی تشکیل شده برای این بخش ۲۱ میلیارد ریال است.

وی در پایان عنوان کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، رعایت نکردن قوانین و مقررات صنفی، انتظامی، بهداشتی، ایمنی در سطح صنوف می‌توانند موارد را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی از طریق سامانه https://۱۲۴.ir/ برای پیگیری قانونی و برخورد با متخلفان به مراجع ذی‌صلاح منعکس کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha